At hjælpe mennesker på kanten af arbejdsmarkedet i arbejde er en del af Birkemose Golf Clubs DNA. For Athco Engineering er det en alternativ metode til at finde ny arbejdskraft. Og hos SETION skaber det at tage ansvar og etablere bæredygtige jobs et positivt aftryk i hele organisationen.

3. november 2023

De og 17 andre modtog sidste år SammenomJOB prisen for deres indsats, og indtil 30. november er det igen i år muligt at indstille virksomheder til prisen på www.kolding.dk/sammenomjob.

SammenomJOB Prisen gives til virksomheder, der i indeværende år, arbejder for at få adgang til og udvikle den arbejdskraft og de kompetencer, virksomhederne har brug for. Herigennem åbnes der samtidig for, at ledige, der af forskellige årsager har brug for hjælp til at få fodfæste på arbejdsmarkedet, understøttes i at komme i job, i at bevare tilknytningen til arbejdsmarkedet – og for at virksomhedernes medarbejdere understøttes i at udvikle nye, efterspurgte kompetencer.

Følg linket og se Brian Dall fra Hustømrerne og Annette Vittrup fra Salling Group sætte et par ord på, hvorfor du med fordel kan indstille virksomheder til SammenomJOB 2024.

Prismodtagerne modtager i tiden efter juryens votering d. 7. december prisen og fejres samlet på Koldinghus d. 19. januar 2024.

Vil du vide mere om SammenomJOB 2024?

• Du kan indstille en virksomhed samt læse mere om formål og kriterier på www.kolding.dk/sammenomjob
  • Kontakt virksomhedskonsulenterne Tom Walther (2054 2796) og Heidi Byriel Thorleifsson (2134 7336), hvis der er yderligere spørgsmål.

For at kunne modtage prisen, skal virksomheden opfylde minimum tre ud af 5 kriterier
  1. Job til borgere på kanten af arbejdsmarkedet
  2. Fastholdelse og forebyggelse af sygemeldte
  3. Job til flygtninge og indvandrere
  4. Opkvalificering og kompetenceløft
  5. Flere unge i erhvervsuddannelser

Læs mere om kriterierne her.