På IBC vil de gerne støtte eleverne i deres skolegang på handelsgymnasiet. De har netop igangsat et nyt tiltag, hvor de hjælper deres elever med et mentor-forløb. Kunne det være noget for dig?

24. januar 2020

På IBC bliver eleverne støttet dagligt gennem vejledning fra faglærer og fastholdelsesvejleder. Enkelte unge har dog også brug for en anden voksen, der ikke har en relation til skolen eller er i familie.

En mentor støtter, vejleder og hjælper den unge i forhold til de udfordringer, den unge har. Behovene er forskellige, men støtten tager altid udgangspunkt i den unges behov. Udfordringerne kan fx være fysiske udfordringer, mindre psykiske lidelser, elever der har svært ved at strukturere ugens udfordringer eller elever, der er generelt usikre og/eller generte.

Der findes i dag mange støttemuligheder ”inden for murene” på skolen, men vi tror på, at en mentor, der har sit daglige virke i en virksomhed, kan bidrage med noget helt andet. Det kan være med til at sætte retning, genskabe motivation for uddannelse og give et skub fremad”, fortæller Jesper Kjølhede – rektor på IBC.

Støtten sker gennem jævnlige møder og kontakt til den unge. Formen er fri. Man kan drikke en kop kaffe sammen, se en fodboldkamp, holde et møde fx i mentorens virksomhed. Den unges behov er ofte at få struktur og retning på sit liv.

Et mentorforløb vil typisk være omkring 30 timer. Det kan variere fra ung til ung. Der evalueres efter aftale med elevens fastholdelsesvejleder og den unge.

Lyder det som noget for dig, og har du tid og lyst til at hjælpe en ung nogle timer om ugen, så kunne det være dig, IBC søger.

For yderligere oplysninger - kontakt rektor Jesper Kjølhede på jek@ibc.dk eller tlf. 20905230.