Business Kolding gav i starten af året liv til et HR Netværk, der faciliteres af Susanne Toft Lyngs, som har mange års erfaring med de fleste af HR fagets mangfoldige discipliner. Her har medlemmerne mulighed for at få sparring på HR relaterede problemstillinger, drøfte HR opgaver understøttet af de nyeste modeller, metoder, og teorier mv.

30. juni 2022

Der bliver arbejdet med konkrete og praksisnære indlæg og cases, således at medlemmerne bliver klædt bedre på til HR opgaven.

- Jeg tilmeldte mig først og fremmest for at få del i Susanne Toft Lyngs enorme viden inden for HR, fortæller Peter Nielsen fra Kolding MC og Scootercenter. Og så selvfølgelig for at få udvidet mit netværk.

Netværket er netop et ”åndehul”, hvor der kan erfaringsudveksles mellem medlemmerne, med respekt for HR arbejdets sensitive karakter.

“Jeg kan kun anbefale andre at melde sig ind i netværket. Jeg glæder mig hver gang til at få noget nyt med hjem.”

Peter Nielsen, Kolding MC

- Man kommer helt tæt på de andre deltagere, fortsætter Peter Nielsen. Vi har et kodeks, som skal overholdes når vi mødes: Det der siges i gruppen, bliver i gruppen.

Netværket er et intimt og fortroligt forum til at drøfte følsomme emner, og er derfor et lukket netværk. Der er dog på nuværende tidspunkt åbnet op for tilgang i løbet af sommeren, hvor du den 18. august har mulighed for at deltage i et netværksmøde med ekstern oplægsholder med speciale i rekruttering på LinkedIn.

- Jeg kan kun anbefale andre at melde sig ind i netværket. Jeg glæder mig hver gang til at få noget nyt med hjem. Noget der har været rigtig spændende, og som jeg nu tænker meget over i hverdagen, er aktiv lytning. At være bevist om hvordan man snakker til folk, om at holde øjenkontakt og lægge telefonen væk. Jeg har helst sikkert fået mere end jeg forventede i HR-netværket, slutter Peter.

Har du lyst til at vide mere, kontakt gerne erhvervskonsulent Majbritt Lykke Sørensen

mls@businesskolding.dk
Erhvervskonsulent