Klimaet er i fokus hos Iso Paint Nordic, som i dag er værter for tagmalere fra hele landet. 120 tagmalere skal have ny viden om klimaet og energibesparende maling. Og så kigger vejrvært, Peter Tanev også forbi, for at klæde tagmalerne på til de kommende års udfordringer.

Iso Paint Nordic står bag den nye opfindelse Climate Cooler. Det er en tagmaling, der reducerer temperaturen på tagpladerne med 20 procent.

- På en sommerdag bliver ens tagplader som kogeplader på omkring 80 grader. Med Climate Cooler bliver temperaturen nedsat til kun 60 grader. Og det forlænger tagets levetid, siger Marketingschef, Nina Kjærgaard Reinert.

Derudover er malingen også miljøvenlig. Den reflekterer solens stråler, så der også indenfor bliver et bedre indeklima. Faktisk viser målinger, at temperaturen indvendig falder fem grader i forhold til om man har malet taget med Climate Cooler eller ej.

- I byerne bliver det varmere og varmere, fordi der er så mange menneskabte overflader. Derfor er cooler-maling blevet mere og mere udbredt. Men Iso Paint Nordic er de eneste, der leverer malingen i alle farver, ikke mindst i sort, som er danskernes foretrukne tagfarve, lyder det fra Nina Kjærgaard Reinert.

Og det er ikke kun hr. og fru Jensen der kan få en gevinst, det kan industrivirksomheder og hoteller også. Et forsøg som Iso Paint Nordic har lavet på et københavnsk hotel, viste en besparelse på regningen til aircondition på 10 procent, efter at taget var blevet malet med Climate Cooler.

Andre nyheder

Når virksomheden brænder

Hvad gør man, når det hele brænder? Sådan bogstaveligt talt. For Carsten Noer blev det pludselig det helt store spørgsmål, da hans virksomhed Noerlak i Vamdrup brændte ned d. 18. juni. En opringning fra Business Kolding gjorde dog det hele lidt nemmere.

Kickstart din virksomhed

Kickstarter vækstforløbet henvender sig til virksomheder i Kolding Kommune, der ønsker at arbejde med dobbelt bundlinje, dvs. vækst i omsætning/indtjening og øget fokus på at være en socialt ansvarlig virksomhed.

Smag på Kolding - tak for sidst!

Foreningen Business Kolding vil gerne takke for det store fremmøde og engagement til sommerarrangementet, der blev afholdt torsdag eftermiddag hos Volkerts Fylke.

Koldings mangfoldige erhvervsliv

Business Koldings adm. direktør, Morten Bjørn Hansen, vil hver måned skrive en klumme i Ugeavisen. Denne måneds klumme omhandler Koldings mangfoldige erhvervsliv.