Klimaet er i fokus hos Iso Paint Nordic, som i dag er værter for tagmalere fra hele landet. 120 tagmalere skal have ny viden om klimaet og energibesparende maling. Og så kigger vejrvært, Peter Tanev også forbi, for at klæde tagmalerne på til de kommende års udfordringer.

Iso Paint Nordic står bag den nye opfindelse Climate Cooler. Det er en tagmaling, der reducerer temperaturen på tagpladerne med 20 procent.

- På en sommerdag bliver ens tagplader som kogeplader på omkring 80 grader. Med Climate Cooler bliver temperaturen nedsat til kun 60 grader. Og det forlænger tagets levetid, siger Marketingschef, Nina Kjærgaard Reinert.

Derudover er malingen også miljøvenlig. Den reflekterer solens stråler, så der også indenfor bliver et bedre indeklima. Faktisk viser målinger, at temperaturen indvendig falder fem grader i forhold til om man har malet taget med Climate Cooler eller ej.

- I byerne bliver det varmere og varmere, fordi der er så mange menneskabte overflader. Derfor er cooler-maling blevet mere og mere udbredt. Men Iso Paint Nordic er de eneste, der leverer malingen i alle farver, ikke mindst i sort, som er danskernes foretrukne tagfarve, lyder det fra Nina Kjærgaard Reinert.

Og det er ikke kun hr. og fru Jensen der kan få en gevinst, det kan industrivirksomheder og hoteller også. Et forsøg som Iso Paint Nordic har lavet på et københavnsk hotel, viste en besparelse på regningen til aircondition på 10 procent, efter at taget var blevet malet med Climate Cooler.

Andre nyheder

Fuldt hus til Nytårskuren

Over 500 erhvervsfolk var samlet på Koldinghus til Business Koldings traditionsrige nytårskur, og de overværede en meget overrasket Peder Juelsgaard Madsen få den flotte titel som Årets Koldingborger 2017.

Peder J Madsen bliver Årets Koldingborger 2017

I dag blev Peder Juelsgaard Madsen kåret som Årets Koldingborger 2017 til Business Koldings Nytårskur. Denne ærestitel tildeles en gang årligt en person, som på en særlig måde har gjort en indsats for Kolding og derved har gjort Kolding kendt ud over kommunegrænsen.

Business Kolding søger ny direktør

Som ny frontfigur i Business Kolding bliver din hovedopgave, at fortsætte den positive udvikling med en balanceret indsats for det lokale erhvervsliv, Kolding Kommune og Trekantområdet.