IBA deltager i Forskningens Døgn d. 26. april, og sætter fokus på temaet Datasikkerhed, og du kan derfor deltage i en række oplæg omkring hacking, passwordsikkerhed, Computational Thinking og Internet of Things.

22. april 2022

Størstedelen af den voksne, danske befolkning er dagligt på internettet, hvor de gør brug af forskellige digitale enheder og apps til diverse formål såsom at logge ind på netbank, tjekke deres sociale medier, eller sende information frem og tilbage via interne mailsystemer på deres arbejdsplads.

Det er dog de færreste, der er opmærksomme på datasikkerhed, når det kommer til valg af passwords, eller er bevidste om indsamling af deres data gennem brugen af apps, websites og digitale enheder.

Datasikkerhed er et relevant emne lige nu, og noget som alle virksomheder skal forholde sig til, derfor vil IBA gerne invitere så mange virksomhedsrepræsentanter som muligt. De ønsker med årets Forskningens Døgn at bidrage til en nuanceret debat om datasikkerhed inden for hacking, passwordsikkerhed, Computational Thinking og Internet of Things.

Læs mere og tilmeld her: Datasikkerhed