Torsdag skulle SDU Kolding, Business Kolding, IBA og Designskolen Kolding have inviteret til Business Lunch, hvor studerende og virksomheder havde mulighed for at møde. Grundet Corona virus blev det ændret til en virtuel karrieremesse.

12. marts 2020

Business Lunch er et enormt godt initiativ til glæde og gavn for både studerende på tværs af studiesteder, lokale virksomheder og kommunen. Over 60 virksomheder og godt 400 studerede havde meldt deres ankomst på SDU Kolding, men som nu vil foregå via den digitale platform Graduateland pga. covid-19-virus.

Én af de tidligere deltagende virksomheder er Sourzing, som her fortæller om hvad de har fået ud af at deltage i Business Lunch.

”Vi tager samarbejdet med uddannelsesinstitutionerne seriøst og vi ser et arrangement, som Business Lunch, som en rigtig god måde at komme tættere på studiemiljøet og de mange talentfulde studerende. En dag som denne giver os mulighed for at lære mere om deres kompetencer, og hvordan vi kan sætte dem i spil i vores virksomhed, for eksempel i praktik eller projektforløb. De studerende er både nysgerrige og udfordrende, og det er interessant at høre omkring deres ønsker og forventninger til et kommende samarbejde. Derudover er Business Lunch også en god mulighed for os at give de studerende mere indsigt i hvem vi er som virksomhed”, fortæller Michael Hynkemejer, CEO i virksomheden Sourzing.

Fra venstre: Simon Juel Bundgaard og Michael Hynkemejer fra sidste års Business Lunch.

En af de mange studerende, der også har deltaget på Business Lunch er Simon Juel Bundgaard, som har læst BSc in Economics and Business Administration – Innovation & Entrepreneurship & MSc in Economics and Business Administration – Strategic Entrepreneurship på SDU Kolding:

”Igennem min egen studietid har jeg deltaget ved næsten alle Business Lunch, da jeg synes det var super lærerigt at møde virksomhederne og høre, hvad de laver og hvad de er de på udkig efter. Der var mange af virksomhederne, hvor jeg ikke nødvendigvis var relevant for deres konkrette opslag, men jeg fik alligevel en rigtig god dialog med repræsentanten fra virksomheden. Dermed blev jeg klogere på virksomheden, men det har også bidraget til, at jeg fik udvidet mit netværk og skabt nogle relationer, som jeg tænker kan være værdifulde i min karriere efter studiet. Jeg oplevede Business Lunch som en unik mulighed for at møde en masse spændende virksomheder på en mere uformel måde – og endda på studerendes egen hjemmebane”, siger Simon Juel Bundgaard.

Der vil blev afholdt en ny Business Lunch til efteråret, så hold øje med Business Koldings hjemmeside, hvor den nye dato vil blive slået op.