I en tid hvor der - for de fleste virksomheders vedkommende - nok findes flere spørgsmål end svar, så er det godt at vide, hvor man kan finde sparring, og ikke mindst konkret hjælp.

16. april 2020

Flere af Koldings revisorer, advokater og øvrige konsulenter har derfor stillet deres kompetencer GRATIS til rådighed for Koldings virksomheder i Business Koldings rådgiverkorps. Et rådgiverkorps der er etableret i disse COVID19-tider, hvor der er ekstra brug for hjælp til at komme stærkt ud på den anden side.

Fem advokater står til rådighed for at svare på juridiske spørgsmål af mere generel karakter, ansættelsesretslige spørgsmål, erhvervsret (kontraktret/lejeret), strafferet samt for spørgsmål inden for fast ejendom.

Der er også mulighed for at stille spørgsmål til ti revisorer, en af dem er Marianne Christoffersen, der er statsautoriseret revisor ved Beierholm.

- Som en del af rådgiverkorpset hos Business Kolding, kan vi hjælpe med råd og vejledning omkring den praktiske etablering af virksomhed, herunder registrering hos myndigheder, finansiering og skatteforhold. Vi kan også hjælpe med rådgivning inden for skat, moms, afgifter samt bogføring og regnskab. Vi bistår også i vores daglige virke med praktisk bogføringshjælp og sparring mv. Vi har en bred – men også lokal forankret viden og erfaring og kender derfor også de lokale aktører og samarbejdspartnere.

- I relation til hjælpepakkerne som følge af Corona/Covid-19, står vi klar med assistance og rådgivning omkring de forskellige hjælpepakker der tilbydes.

Der er også mulighed for at tale med en konsulent inden for HR og arbejdsmiljø, og her vil du som leder eller personaleansvarlig i virksomheden kunne få sparring til håndtering af afskedigelse, hjemsendelse af medarbejdere samt emner som medarbejdertrivsel på hjemmearbejdspladsen.

Sidst men ikke mindst er der flere konsulenter der byder på sparring med virksomheder som kan have behov for en uvildig dialog omkring, hvordan man håndterer hverdagens ledelsesmæssige udfordringer I denne usikre og ikke mindst ukendte tid.

Så har du et spørgsmål, du gerne vil have besvaret, så tøv ikke med at kontakte Business Kolding, der vil etablere kontakten til den rette rådgiver. Det er selvfølgelig fortroligt.

Har du spørgsmål, kontakt

leebj@businesskolding.dk