I løbet af sommeren kan byens borgere og turister møde udklædt personale fra Visit Kolding i midtbyen.

Igen i år vil der gå renæssanceudklædte medarbejdere rundt i byens gader mandag til fredag i ugerne 28-33 kl. 10.30-13. Byens borgere og gæster har mulighed for at få en uventet oplevelse og et ferieminde med hjem.

Sidste år skabte initiativet positiv opmærksomhed, og de udklædte medarbejdere blev mødt med smil og en positiv stemning, så i år vil de udklædte gå i byen hele sommerferien. De vil gå rundt med bykort, Kolding Guides og flyers fra Koldinghus og hjælpe de gæster de møder på deres vej.” udtaler Tove Gæmelke, Direktør for erhvervsudvikling i Business Kolding.

Hun fortæller også, at flere udenlandske gæster fik taget billeder med de udklædte medarbejdere og fik en god snak og var meget positive overfor tiltaget i midtbyen.

Ligesom sidste år har Visit Kolding samarbejdet med Koldinghus, som har udlånt de flotte dragter og tilpasset dem til hver enkel medarbejder. Dragterne er syet af Den kongelige Systue på Koldinghus, som består af 30 frivillige. Inspirationen til dragterne kommer dels fra malerier, dels fra både dansk og engelsk litteratur om syning. Det tager mellem 3 måneder og 2 år at sy en enkelt dragt.

Gæster i Kolding kan finde informationer om attraktioner og events flere steder:

Bemandet Turistinformation findes på Kolding Bibliotek, i Kolding Storcenter og i Christiansfeld Centret.

Infostande med brochurer findes i Nicolai Biograf og Café, Føtex i midtbyen, Marina Syd og Badehotellet i Hejlsminde.

Interaktive skærme med Turistinformation findes på Tombolapladsen, Rådhuset, Koldinghus, Kolding Bibliotek, Føtex i midtbyen, Nicolai Biograf og Café, Scandic, Comwell, Dancamps, Sundhedscentret og Badehotellet i Hejlsminde.

Derudover samarbejder vi med byens butikker, som alle har mulighed for at have Kolding Guiden og bykort liggende.

Andre nyheder

Vi har brug for iværksættere

Det er først og fremmest i de nye virksomheder, at de nye job opstår. Netop derfor er iværksætteri helt centralt for samfundsøkonomien, og netop derfor er der behov for at understøtte det i Kolding kommune.

Eltang skole arbejder med fremtidens udfordringer

På Eltang Skole arbejder eleverne i 4.-6. klasse på tværs i faget BID, som står for Bæredygtighed, Innovation og Design. De arbejder med forskellige temaer inden for bæredygtighed, og har tidligere bygget et halmhus på skolens udendørsareal i forbindelse med temaet ”bæredygtig arkitektur”. Nu stå de klar med endnu et stort projekt.

Danmarks bedste arbejdsplads

IT- og rådgivningsvirksomheden Elbek & Vejrup er ikke kun Danmarks bedste arbejdsplads – de er også den anden bedste i Europa. Men hvad er det, der gør dem så unikke? Direktør Søren Ø. Knudsen mener, det er en kombination af strategi, geografisk placering, de rette medarbejdere og så et godt samarbejde med Business Kolding og det øvrige erhvervsliv.