Efter godt 5 år på posten som formand for City Kolding, har Lau Tuxen meddelt bestyrelsen, at han ikke genopstiller til den kommende generalforsamling i marts 2023.

3. november 2022

Ny struktur og økonomisk sikring
- Da jeg i sin tid sagde ja til at blive formand, regnede jeg med en periode på 2-3 år til at løse de opgaver, der var. Opgaverne har taget lidt længere tid, og ved siden af har processen været udfordret af en langvarig Coronapandemi. Alligevel er det over et par omgange er vi lykkedes med at få ændret strukturen og den fremtidige økonomi i foreningen, og derfor er tiden nu rigtig til at overlade tøjlerne til en ny bestyrelsesformand, siger Lau Tuxen.

“Vi har været utrolig glade for det kæmpe arbejde, Lau har lagt i sin tid som Formand. Han har stået i spidsen for en struktur- og organisationsændring, som har givet os et nyt ståsted til at møde fremtiden”

Søren Harresøe, City Kolding

- Vi har været utrolig glade for det kæmpe arbejde, Lau har lagt i sin tid som Formand. Han har stået i spidsen for en struktur- og organisationsændring, som har givet os et nyt ståsted til at møde fremtiden”, udtaler næstformand for City Kolding Søren Harresø.

Et kendt ansigt og et stærkt kort inden for detail
Lau Tuxen forlader posten og City Kolding i løbet af november måned. Frem til generalforsamlingen i marts overtager tidligere Centerchef i Kolding Storcenter Gitte Lindbo posten som bestyrelsesformand, og har desuden indvilliget i at opstille som kandidat til posten på den kommende generalforsamling.

Den flydende overgang sikrer, at den nye formand har mulighed for at deltage i udviklingen af strategien for de næste år.

- Gitte har en stærk baggrund indenfor både detail og ledelse samt PR og marketing, og det er netop disse kompetencer, vi glæder os til at få sat i spil i den videre udvikling af City Foreningen, slutter næstformand Søren Harresø.