Iværksætter-talenter skal opdages langt tidligere, derfor er Business Kolding nu klar med endnu et iværksættermiljø.

Det gamle Bornholmerpakhus på havnen ved siden af vejerboden, skal indrettes til rede for talenterne. Pakhuset bliver et supplement til House of Innovation og House of Design, som tiltrækker dem, der allerede har en idé. I Pakhuset er det meningen, at studerende og virksomheder, kan mødes og drømme og nye ideer kan opstå.

- "Med Pakhuset skaber vi et miljø som kan sikre optimal effekt af Koldings unikke uddannelsesmiljø. Ved at lade studerende fra forskellige uddannelsesretninger arbejde tæt sammen om deres forretningsidéer, og facilitere et tæt samspil med eksisterende virksomheder, iværksættere, designere og rådgivere kan vi få flere ideer til at blomstre og få flere ideer til at blive til virksomheder. Områdets eksisterende virksomheder skal desuden kunne bruge Pakhuset som kreativt miljø til egne udviklingsprojekter", lyder det fra Adm. direktør i Business Kolding, Tommy Langhoff.

Det er Svane Shipping og Business Kolding, der i samarbejde med en partnergruppe bestående af Syddansk Universitet, IBA, Designskolen, Design City og Design2Innovate er gået i realitetsforhandlinger, og i gang med forberedelserne til etablering af det banebrydende nye innovationsmiljø på Kolding Havn. Der er desuden dialog med flere potentielle partnere.

Innovationsmiljøet med arbejdstitlen Pakhuset vil blive på ca. 1.250 m2, og forventes at stå klar til sommer.

Andre nyheder

Ny investeringsfond hjælper tidlige iværksættere

Lokale erhvervsledere vil hjælpe, der hvor banker og business angels normalt ikke kan eller vil. Sammen med Business Kolding står de bag ”Kolding StartupBoost”, som skal tilvejebringe kapital og kompetencer til iværksættere.