Blandt gæsterne var virksomhedsejer, innovationsmager og professor i kreativitet, Christian Stadil samt stand-up komikeren Mick Øgendahl.

Der var knald på fra start, da Business Kolding i aftes afviklede Det Store Efterårsarrangement. 1700 tilskuere mødte op, og var også vidne til en video, der viste formændene fra de deltagende foreninger, Business Koldings direktør, kommunaldirektøren samt borgmesteren udklædt i skaterstil. Budskabet var: ”Hvis vi er mange nok, kan vi klare alt, vi løfter i flok”. I videoen så publikum, hvordan de malede grafitti i Kolding, stod på skateboard og legede hip hop stjerner. Sangstemmerne var måske ikke til en Music Award, men overraskelsesmomentet og humoren bag fik mange til at grine højlydt.

Fra venstre ses Business Koldings Adm. direktør Tommy Langhoff, Formand for Foreningen Business Kolding Steen Buchreitz Jensen, Borgmester Jørn Pedersen, Formand for Turistforeningen Søren Madsen. Bagved ses Kommunaldirektør Rikke Vestergaard og Handelsrådets Formand Lau Tuxen.
Christian Stadil

Efterfølgende gik Christian Stadil på scenen med sit foredrag om kreativitet, han fortalte både om de vellykkede ting i sin karriere, men også om de episoder, hvor han havde satset på det forkerte, f.eks. da han engang på en messe serverede småkager og kaffe, mens nabostanden havde stripperstang. Publikum fik et indblik i Stadils tankegang og syn på at drive virksomhed. Og så fik de også et smil på læben.

Mick Øgendahl

Aftenen sluttede af med et brag af god humor. Mick Øgendahl tog publikum med på en tur gennem hans ungdom på Lolland. Et sted hvor en uddannelse svarede til at få et kørekort, og hvor et ”forspil” handler om at vække konen først. Mick Øgendahls sjove indfald, og skæve mimik kan være svær at gengive, men Db niveauet på publikums grin var ikke til at tage fejl af - han er en sjov mand.

Se flere billeder fra arrangementet i galleriet.

Tak til alle der mødte op.

Andre nyheder

Flot pris til Koldingvirksomhed

Beckhoff Automation ApS har netop vundet prisen German Company of the Year 2019. Samtidig har de taget første spadestik til et nyt domicil på 1500 m2, der bliver teknologisk velforsynet med deres egne produkter – og dermed kommer til at fungere som et levende showroom for kunderne.

Et liv med salg, marketing og kommunikation

Når man sidder og snakker med Thomas Hjortshøj, beboer i Pakhuset, får man hurtigt det indtryk, at dét man ikke kan – det kan man lære. I hvert fald har han prøvet rigtig meget – og de seneste 20 år som selvstændig.