Vil du hylde en lille eller mellemstor virksomhed, der med ansættelsen af en akademiker har skabt resultater? Undersøgelser har vist, at når mindre virksomheder ansætter en akademiker, skaber det flere arbejdspladser til virksomheden, mere vækst og større chance for, at firmaet overlever.

17. marts 2023

Derfor uddeler Akademikernes A-kasse hvert år Akademikerprisen til en lille eller mellemstor virksomhed, som har brudt med vanetænkningen og fået en akademiker med på holdet. Det kan enten være den første akademiker, virksomheden har ansat, eller det kan være en anden type akademiker, der har bragt noget nyt til virksomheden.

Med prisen vil Akademikernes A-kasse sætte fokus på de muligheder, der opstår, når akademikere og virksomheder får øjnene op for hinanden.

Læs mere og tilmeld en virksomhed her: Akademikerprisen | Akademikernes A-kasse

Virksomheden/akademikeren skal leve op til følgende:

• Det skal være en virksomhed, der med ansættelse af en akademiker har skabt resultater Det kunne fx være at skabe vækst, styrke samarbejdet mellem fagligheder eller nytænke eller strømline processer.
  • Akademikeren skal ved indstillingstidspunktet have være ansat minimum et år
  • Antallet af medarbejdere i virksomheden skal være mindre end 250