Talent, kreativitet og iværksætteri er omdrejningspunktet, når Formland samler de dygtigste iværksættere fra Nordeuropa i det pulserende iværksætterområde Creators Community.

1. september 2021

Da Formland løb af stablen i forrige uge, blev det Kolding-virksomheden AYA&IDA, der løb med den eftertragtede iværksætterpris Creators Community Design Award. Ud af et stærkt felt på 46 deltagere blev den inspirerende iværksætter Mette Amlund Antonsen vinder af årets pris, en check på 50.000 kroner og en stand på Formland Spring 2022.

Via matchmaking med professionelle indkøbere, udstillere og andre iværksættere har Creators Community til formål at få talentfulde kreative iværksættere godt på vej mod at få udlevet deres drøm som succesfulde selvstændige.

“Mest af alt, er jeg stolt af de ord, vi fik med på vejen. At vi ikke går på kompromis med vores DNA og vores WHY.”

Mette Amlund Antonsen, AYA&IDA

- Jeg er mega stolt og glad for den anerkendelse, fortæller Mette. Det betyder rigtig meget for os i forhold til vores branding. Men mest af alt, er jeg stolt af de ord, vi fik med på vejen. At vi ikke går på kompromis med vores DNA og vores WHY. Vores WHY har netop været drivkraften i projektet lige fra starten af, og at andre også kan se det, som en stærk faktor i vores brand betyder bare, at vi er lykkes med at få vores budskab ud. Det gør mig rigtig glad.

AYA&IDA er en danskejet familievirksomhed, der blev etableret i 2018. AYA&IDA sælger bæredygtige drikkeflasker. De kombinerer design, funktionalitet og elegance i produkter, der alle er forbundet med en mission - nemlig at lette jorden fra den overdrevne mængde plastaffald, mens de gør en forskel for de mennesker, der ikke har samme muligheder, som vi har i Danmark. F.eks. donerer de 100 liter rent vand til verdens udsatte børn, for hver gang de sælger et produkt.