Mange danske virksomheder rekrutterer i dag medarbejdere uden for landets grænser – og sender samtidigt egne specialister ud i verden. Men hvor starter man? Hvilke regler gælder - og hvordan sikrer man en smidig proces?
Kom og få et overblik over de nødvendige processer, krav og muligheder der findes, når I arbejder med international rekruttering og udsendelse af medarbejdere.
Du får bl.a. svar på:
- Hvad I skal være opmærksomme på, når I planlægger og organiserer rekruttering på tværs af landegrænser.
- Hvilke overordnede krav gælder ved ophold og arbejde? (EU/ikke-EU, opholds- og arbejdstilladelser samt generelle råd ved kortere og længere udsendelser).
- Hvad der kræves i forhold til lokal registrering, bolig, bank, netværk, sprog og integration – Praktik og tidslinier.
- Hvilke nøglespørgsmål bør afklares i jeres globale strategi?
Programmet byder på indsigter om:
- Råd om internationale ansættelser i Danmark.
- Remote work og udsendelse af talenter fra Danmark (eller mellem tredjelande).
- Praktik og tidslinjer i forbindelse med processerne.
Gå hjem med viden og værktøjer, der gør jer klar til en global arbejdsstyrke.
Ankomst, netværk og let morgenmad
Råd til indstationering
v/ Helena Maria Kuusisto Pedersen, Alfa Moving
Råd om udsendelser
v/ Anja Sørensen, Alfa Mobility
Spørgsmål
Tak for i dag
