Corona-pandemien har forandret forretningsmodellen hos 34 procent af virksomhederne i Kolding. For halvdelen af disse endda i ”høj grad”. Det viser Business Koldings nye konjunktur- og COVID 19-analyse, hvor 244 virksomheder har svaret på en spørgeskemaundersøgelse.

Konsekvensanalyse

Syddansk Universitet har i samarbejde med SMVdanmark, Erhvervshus Sydjylland og Business Kolding lavet en undersøgelse af, hvad SMV’ere kan lære af Covid-19. Det er der kommet en række spændende resultater ud af.

Forskning

Efter et annus horribilis for verdensøkonomien, der blev ramt af en pandemi, er der tegn på økonomisk fremgang til næste år. I hvert fald hvis man spørger Koldings virksomheder, der, i en ny konjunkturanalyse gennemført af Business Kolding, regner med forsigtig fremgang.

Konjunkturprognose

Corona-virussen har fortsat et hårdt greb om Koldings virksomheder, viser en ny udgave af Business Koldings COVID 19 spørgeskemaundersøgelse. Særligt de helt nye virksomheder er havnet i stormvejr, og borgmester Jørn Pedersen er klar til at understøtte iværksætteriet i Kolding når samfundet åbner igen.

Konsekvensanalyse