I en ny analyse, hvor vi i samarbejde med Iris Group har dykket et par spadestik dybere ned i erhvervslivets udfordringer, er der en udfordring, som blinker som en rød alarm.

Selv om Kolding og Trekantområdet er en attraktiv beliggenhed for virksomhederne, fordi der er en stor og veluddannet arbejdsstyrke, så er der særlige kompetencer, som det er stadigt sværere at rekruttere.

Læs mere her↗
Den lokale virksomhed A10 Tæpper har fået en god mulighed for, at få kvalificeret arbejdskraft inden for ESG-rapportering og Klimaregnskab. De deltog nemlig i speeddating arrangeret af Job7 samarbejdet, med ledige kandidater, som er i gang med en opkvalificering indenfor de to områder.
Læs mere ↗
Martin Hemrich har været ansat hos Business Kolding siden februar 2022, og er dermed en af de senest ankomne på ”holdet”. Martin har ansvar for vores markedsføring og sociale medier, og har dermed ansvaret for at synliggøre, hvad Business Kolding kan tilbyde til virksomhederne. Du kan her læse mere om, hvad Martin i øjeblikket bruger sin arbejdstid på.
Læs mere ↗
KONTUR er Koldings studiestartfestival, som samler de studerende fra byens videregående uddannelsesinstitutioner. Den afholdes i år d. 7.-8. september på Godset – og igen i år er erhvervslivet med og deler gratis fadøl, sodavand og pølsehorn ud til de studerende, hvor de herved kan brande sig og sætte spot på det gode samarbejde mellem erhvervslivet og de studerende, som vi er så stolte af.
Læs mere ↗
Den 25. januar 2024 afholdes Fagenes Fest i Forum Kolding for de elever og lærlinge, der har afsluttet en erhvervsuddannelse i Kolding Kommune i løbet af 2023, og for de virksomheder, som har haft dem ansat. Det bliver en aften med underholdning og uddeling af forskellige legater, og arbejdsgruppen bag, søger nu sponsorer, der vil være med til at skabe et brag af en fest.
Læs mere ↗

Flere af vores små etablerede virksomheder har efterspurgt et netværk hvor de kan møde ligesindede som de kan dele erfaringer, løse udfordringer og fejre succeser med. Et sparringsrum hvor der er plads til at se på dagligdagens udfordringer og at tale åbent om ambitioner og de store strategiske beslutninger. Vi har derfor lavet et nyt netværkstilbud kaldet Business BackUp - for her er der altid nogen til at bakke dig op.

26. september 2023 kl. 9.00
På dette workshopforløb får du en række virksomme og velafprøvede værktøjer til at sælge dine ydelser eller produkter, på en måde du kan stå inde for.
12. oktober 2023 kl. 7.30
Vær en af de første til at spille i den nye Sparekassen Kronjylland Padel Arena, når Foreningen Business Kolding inviterer til netværks-padel.
Frameld nyhedsbrev