Kan man leve af at lave indkast? Ja, det kan man, hvis man som Thomas Grønnemark har verdensrekorden i længste indkast og træner topfodboldspillere i hele verden, bl.a. i Liverpool FC. Han har givet interview til Forbes, Bild, The New York Times, The Wall Street Journal og en lang række fodboldmagasiner, og så holder han foredrag verden over, men udgangspunktet er fra Kolding.

Læs mere ↗
Der er fuld gang i Bjert Gammel Brugs i Sdr. Bjert, hvor ildsjælen og iværksætteren Benjamin Wolters har startet Beanster Baker. Her bruger han en del af tiden på at nørde detaljerne i, hvordan man bager det perfekte surdejsbrød. Bageriet leverer til flere restauranter, og folk kommer langvejsfra for at købe deres brød.
Læs mere ↗
Tab af ordrer, stigende lønninger og risiko for udflytning er de klare konsekvenser af, at virksomhederne i Trekantområdet har vanskeligt ved at finde IT- og Ingeniørkompetencer.
Læs mere ↗
Kolding vil gerne tilbyde It- og ingeniøruddannelser efter Uddannelses- og Forskningsministeriet har kortlagt behovet for uddannelserne i Trekantområdet. Virksomhederne efterspørger, at It- og ingeniøruddannelserne placeres i forbindelse med eksisterende udbud, for at sikre tilstrækkelig høj kvalitet, både fagligt niveau og uddannelsesmiljø.
Læs mere ↗
Hos Business Kolding har vi løbende praktikanter fra de videregående uddannelser. Senest ankomne er Frederik Skovbo Riis Carøe, der er 25 år og i gang med en Bachelor i Erhvervsøkonomi (HA.) – Digitalisering og Forretningsudvikling på SDU i Kolding.
Læs mere ↗

Den økonomiske virkelighed - det bliver værre, før det bliver bedre. Vær med, når en af Danmarks mest citerede økonomer, Las Olsen fra Danske Bank, kommer og giver indblik i, hvad vi ser ind i økonomisk i den kommende periode.

11. maj 2023 kl. 7.45
Er du underleverandør og leverer du ind til en af de store spillere, skal du forvente at der vil blive stillet krav om CO2-regnskab. Kom med til en spændende workshop-række, hvor du kan få lavet dit første CO2-regnskab og blive klogere på, hvilke krav du kan blive stillet over for.
25. maj 2023 kl. 15.00
Golfbanen er en del af naturen – vi låner den bare. Kom med Business Kolding Go Green og oplev biodiversiteten hos Birkemose Golf Klub og hør mere om deres initiativer som i år gav dem Verdensmålsprisen til årets Awardshow.
Frameld nyhedsbrev