Torsdag formiddag kunne Business Kolding, SDU Kolding, IBA Erhvervsakademi Kolding og Designskolen Kolding endnu en gang invitere indenfor til Business Lunch på SDU. 48 virksomheder og ca. 300 studerende deltog.

Til Business Lunch kan virksomhederne få en snak med engagerede studerende, der ønsker at samarbejde med en virksomhed, enten som studiejob, praktik eller projektskrivning om en problemstilling i virksomheden.

Mange af de deltagende virksomheder har allerede haft stor glæde og gavn af at have en studerende tilknyttet. Vi har taget en snak med Jakob Roland Holst fra Flying October og Kim Lange Hansen fra KLH Erhverv.

Læs mere ↗
I den forgangne uge har der været fuld gang i arrangementerne hos Business Kolding. Huset har summet af liv, vi har været ude af huset, der er blevet netværket og deltagerne har fået ny viden med hjem.
Læs mere ↗
Som medlem af Foreningen Business Kolding kan du gratis blive medlem af Go Green-netværket, et netværk der sætter fokus på grøn omstilling, FN’s verdensmål og bæredygtighed. 246 virksomheder, altså mere end 30% af medlemmerne i Foreningen Business Kolding, har allerede takket ja til tilbuddet om at være med i Go Green – er det også noget for dig?
Læs mere ↗
Normalt er det de studerende, som fejrer deres eksamen hos IBA Erhvervsakademi Kolding. Men nu er det akademiet selv, der kan juble over, at ’eksamen er i hus’. For anden gang i træk er IBA nemlig blevet akkrediteret af et udvalgt ekspertpanel. Det er det ypperste kvalitetsstempel, en dansk uddannelsesinstitution har mulighed for at opnå.
Læs mere ↗
Tror du, at dine indkøbsvaner ligner størstedelen af danskernes? E-handelsanalysen fra Dansk Erhverv for 2023 viser danskernes mad- og indkøbsvaner sammenlignet med tidligere år. Dansk Erhverv har trukket de vigtigste tal ud af analysen – dem får du her.
Læs mere ↗

Vil du opdage, hvad en podcast kan gør for dig og din virksomhed? Ønsker du at udforske potentialet i at bruge podcasting som en kraftfuld markedsføringsplatform?

Få tips og konkrete værktøjer til at opbygge din egen virksomhedspodcast, som enten kan forstærke din markedsføring eller fungere som et værdifuldt supplement til dine ydelser og produkter.

02. april 2024 kl. 8.00
Den 1. tirsdag hver måned kan du få sparring på bæredygtighed, hvor vi tager udgangspunkt i muligheder og udfordringer i din virksomhed. Det er et gratis tilbud fra Business Kolding, og er relevant for alle virksomheder, uanset branche, antal medarbejder, erfaringer osv.
11. april 2024 kl. 7.45
Få indblik i lovgivningen omkring REACH og RoHS som er to vigtige love der regulerer kemikalier og farlige stoffer i produkter, artikler samt EEE (elektrisk og elektronisk udstyr). Arrangementet henvender sig til medarbejdere/personer der enten arbejder med compliance og produktsikkerhed eller på anden måde har interesse i regulering af farlige stoffer som er omfattet af REACH og RoHS regulativet.
Frameld nyhedsbrev