Digitaliseringen af virksomheder har været en af de mest markante tendenser i erhvervslivet i de seneste år. Virksomheder i alle brancher og størrelser har i stigende grad erkendt, at digitaliseringen kan hjælpe dem med at effektivisere deres arbejdsprocesser, øge produktiviteten og forbedre kundeoplevelsen. En af de mest lovende teknologier inden for digitalisering er kunstig intelligens.

Læs mere ↗
Malerfaget har haft fremgang i flere år, men i 2022 oplevede flere malermestre en tilbagegang - primært på grund af manglen på kvalificeret arbejdskraft. Det problem har virksomheden ROICO Solutions løsningen på, de har nemlig udviklet en malerrobot - en robot, som gav dem sejren og 75.000 kr. i iværksætter konkurrencen Fynske Bank StartUp Lab i sidste uge.
Læs mere ↗
I mandags blev der afholdt Student Collaboration Dag i Sønderborg. En messe, hvor virksomheder og TEK studerende mødes. En af de Kolding-virksomheder der deltog er Gram Equipment. De er en virksomhed i vækst, som ønsker at tiltrække talenter lokalt, nationalt som internationalt.
Læs mere ↗
Gæsterne og de kongelige er strømmet til Koldinghus siden slottet blev en del af Kongernes Samling. Slottet er blevet et fyrtårn som er svært at overse, også i udlandet. Og hele 80 procent af gæsterne på Koldinghus, besøger samtidig Kolding midtby.
Læs mere ↗
Hvad er unges adfærd, når det gælder bæredygtighed? Og kan unge nudges til en mere bæredygtig livsstil? Det vil Pelle Guldborg Hansen, adfærdsforsker ved Roskilde Universitet, svare på til Forskningens Døgn på IBA den 26. april.
Læs mere ↗

Foråret og sommeren er på vej. Det fejrer vi, når Foreningen Business Kolding inviterer medlemmer og gæster til BusinessBar hos Vica Danmark A/S. De åbner dørene til deres showroom, hvor du på 2300 kvm. kan opleve det store udvalg af højkvalitetsorangerier, udestuer, pavilloner og drivhuse.

02. maj 2023 kl. 7.30
Familieejede virksomheder er en central del af de danske virksomheder. Mange står foran et generationsskifte i de kommende år eller er allerede midt i processen. Er du blandt dem, inviterer Nordea, Vækstfonden og Business Kolding til værdifuld viden til at skabe det succesfulde generationsskifte.
02. maj 2023 kl. 8.00
Den 1. tirsdag hver måned kan du få sparring på bæredygtighed, hvor vi tager udgangspunkt i muligheder og udfordringer i din virksomhed.
11. maj 2023 kl. 7.45
Er du underleverandør og leverer du ind til en af de store spillere, skal du forvente at der vil blive stillet krav om CO2-regnskab. Kom med til en spændende workshop-række, hvor du kan få lavet dit første CO2-regnskab og blive klogere på, hvilke krav du kan blive stillet over for.
12. maj 2023 kl. 8.00
Business Kolding inviterer indenfor til oplæg, morgenbrød og netværk. Vi bruger Væksthjulet og LEGO Serious Play til at se på din virksomheds potentialer.
Frameld nyhedsbrev