Jonas Henriksen fra Kolding er uddannet kok og manden bag den nystartede virksomhed Maade, som tilbyder et Private Dining-koncept, hvor kokken kommer hjem til dig og serverer maden.

Ifm. opstart af hans virksomhed, har Jonas fået sparring fra en erhvervskonsulent hos Business Kolding, som matchede ham med en lokal samarbejdspartner i Vamdrup. Oveni opstarten fik Jonas også tilsagn om en investering fra de lokale investorer i StartupBoost på 100.000 kr. Allerede nu løber virksomheden rundt og drømmen er at skalere på sigt, og måske også få en eller to ansatte.

Læs mere om Jonas’ iværksætterrejse her↗
Erhvervskonsulent Majbritt Lykke Sørensen er en af de kolleger, der har været ved Business Kolding i længst tid, og hun har opbygget et stort netværk til de lokale virksomheder. Hun driver bl.a. vores IT-netværk, og har styr på vores GDPR, analyser og data – og så har hun et stort hjerte for sport.
Læs mere ↗
Jobcenter Kolding inviterer til konference på Comwell Kolding, hvor I kan møde op mod 500 kompetente, potentielle nye medarbejdere fra hele Trekantområdet. Har din virksomhed ledige stillinger og åbne jobopslag? Så er der mulighed for, at få en stand på konferencen.
Læs mere ↗
Den. 7. juni kan Foreningen Business Kolding endnu en gang byde velkommen til sommerfest. Denne gang i Nicolai-komplekset i hjertet af Kolding. En eftermiddag med masser af netværk, musik og dejlig mad og drikke. Der er begrænset antal pladser – og de første 210 har allerede sikret sig en billet.
Læs mere ↗

DETAILVÆRKET inviterer sine medlemmer til en aften med fokus på udviklingen af DIN forretning. Her vil du blive klogere på hvordan detailhandlen vil udvikle sig i fremtiden, og hvordan du som butiksejer kan øge din omsætning og avance uden at øge omkostningerne.

02. oktober 2023 kl. 8.00
Den 1. tirsdag hver måned kan du få sparring på bæredygtighed, hvor vi tager udgangspunkt i muligheder og udfordringer i din virksomhed og arbejder hen mod en mere bæredygtig virksomhedsdrift, mindre Co2 udledning, grønnere profil, eller hvad der nu måtte være dit ønske og fokus.
10. oktober 2023 kl. 8.00
Business Kolding og Trapholt inviterer til morgenmøde samt en guidet rundtur i Trapholts nye udstilling "Nanna Ditzel - Design til nye højder".
Frameld nyhedsbrev