Nicolai Søndergård er 22 år og har infantil autisme og ADHD. Han droppede ud af skolen midt i 9. klasse, og var nærmest ikke uden for en dør i 4 år. Via den socialøkonomiske virksomhed Special Minds i Kolding blev han hjulpet videre, og i dag er han en uundværlig medarbejder hos tøjvirksomheden Firstgrade i Kolding, hvor han laver 3D design.

Denne historie handler ikke kun om Nicolais sejr over sine udfordringer, men også om den magi der sker, når en virksomhed vælger at se ud over diagnoser og i stedet se mennesket bag. Jesper Mortensen fra Firstgrade så et potentiale i Nicolai, og spottede hurtigt hans talent for 3D grafik og grafisk arbejde generelt.

Læs mere her ↗
Så er det endnu en gang tid til at sende dine indstillinger til Award 2024. Hvem mener du skal være Årets Iværksætter, Årets Virksomhed eller modtage årets Initiativpris? Det betyder meget for virksomhederne at være indstillet til prisen – og ikke mindst være den der løber med ”statuetten”.
Læs mere ↗
Tina Nikolajsen har været ansat hos Business Kolding siden 2011 og har haft mange forskellige funktioner gennem tiden. Fokus har dog altid været på netværk, kompetenceudvikling og inspiration til etablerede og kommende iværksættere.
Læs mere ↗

Vil du være klogere på cirkulær økonomi? Der stilles større og flere krav til virksomheders cirkulære anvendelse af resurser og du har nu mulighed for, at blive klogere på hvordan cirkulær økonomi bliver en del af din forretningsstrategi.

Dyk ned i cirkulær økonomi sammen med Louise Lerche-Gredal fra organisationen Plastic Change, når hun udforsker ressourcecirkularitet med fokus på "upstream innovation" i forhold til plastik og emballage. Gør dig klar til at forme fremtiden for din virksomhed ved at være et skridt foran i denne spændende udvikling.

16. november 2023 kl. 16.00
Koldings Helte er et festligt netværksevent hvor vi siger tak. Tak til dig der har startet selvstændig virksomhed i Kolding kommune inden for de seneste tre år - du er nemlig vigtig for at skabe udvikling og vækst i Kolding.
21. november 2023 kl. 14.00
IBA Nexttech inviterer iværksættere til at besøge TestLab Campus Kolding og lære mere om deres 3D print-faciliteter og de samarbejdsmuligheder de tilbyder iværksættere.
Frameld nyhedsbrev