Carina Vindelbo er iværksætter, og for hende er målet med virksomheden sundhed. Carina sælger juice til både private og virksomheder, og har i opstarten fået stor hjælp af en mentor via Business Kolding.

For lidt over et år siden googlede Carina ”hvordan starter man en virksomhed, og fandt der frem til Business Kolding. Det første møde var med en forretningsudvikler i Gratis Rådgivning. Her blev hun henvist til Annette Møller Terkelsen, der er mentor ved Business Kolding.

Læs mere her ↗
Ud af 12.500 elever i Danmark, der siden august har udviklet idéer indenfor emnet ”vi skaber energi” i opfinderkonkurrencen Projekt Edison for 6. klasser, vandt Sct. Michaels skole i onsdags 2. pladsen til Danmarksmesterskabet i entreprenørskab.
Læs mere ↗
I denne uge kan du møde erhvervskonsulent Lars Bo Frederiksen, som har erfaring som fabriks- og produktionschef. Hos Business Kolding hjælper han primært produktions-, industri- og fødevarevirksomhederne i Kolding Kommune med alt fra finansieringsmuligheder og kompetencer, til innovation og grøn omstilling. Tag fat i Lars Bo, hvis du vil høre hvad vi kan gøre for din virksomhed!
Læs mere ↗
Vil du være med til at sætte aftryk i din by? Kulturudvalget i Kolding Kommune har sat 3 x 50.000 kr. på højkant til byrumsinstallationer, der kan være med til at skabe byliv i området ved inderhavnen.
Læs mere ↗
Er du privat rådgiver og vil du være med til at gøre en forskel for de danske iværksættere? Så kan du søge om at blive underviser gennem Iværksætterdanmark og hjælpe iværksættere, helt fra idéfasen til de er klar til at stå på egne ben.
Læs mere ↗

Business Kolding inviterer til Nytårskur 2024.

Business Kolding samler virksomheder og samarbejdspartnere til den traditionsrige Nytårskur, hvor vi byder 2024 velkommen.
Vi glæder os til at se jer alle til fejring, forfriskninger og kåring af Årets Koldingborger 2023!

07. december 2023 kl. 7.45
Bliv klogere på hvilke krav du som leverandør kan forvente fra dine kunder, som skal lave ESG-afrapportering og hvilken lovgivning, der er på vej og hvornår. På morgenmødet bliver der også mulighed for at høre hvilke fordele der er for din virksomhed ved at lave et ESG-regnskab og hvilke støttemuligheder der findes både lokalt og nationalt.
07. december 2023 kl. 9.00
Business Kolding har indgået aftale med Erhvervshus Sydjylland, som tilbyder gratis sparring og vejledning til din virksomhed i Pakhuset.
Frameld nyhedsbrev