Jeg tror de færreste af os vil savne 2020. Corona-epidemien lagde voldsomme begrænsninger på alt det, vi som mennesker holder af, og de nødvendige restriktioner ramte mange virksomheder meget, meget hårdt.

Selv om mange virksomheder har klaret sig utroligt flot igennem en svær periode, og flere faktisk er lykkedes med at skabe vækst og øge omsætningen, så opvejer det ikke de voldsomme tab, som de særligt udsatte brancher – hoteller, restauranter, butikker og det meste af oplevelsesindustrien – har haft.

Jeg tænker også på de stærke elitehold inden for fodbold og håndbold, som skal drive en forretning og skabe sportslig succes med meget begrænsede muligheder for at have tilskuere på lægterne. De får heldigvis god opbakning fra lokale virksomheder, men kan helt sikkert godt bruge endnu mere hjælp.

I Business Kolding har vi forsøgt på bedste vis at vejlede virksomhederne og gennemføre så mange arrangementer som muligt – godt 120 blev det til i 2020, når vi tæller det hele med.

Endnu en nedlukning af Danmark, medfører en masse spørgsmål hos virksomhederne i forbindelse med Covid-19. Business Kolding har samlet et korps af rådgivere, herunder advokater og revisorer, som står klar til at yde gratis hjælp.
Læs mere ↗
Det Syddanske EU-kontor er DIN samarbejdspartner i EU, i hvert fald når det gælder om at søge udviklingsmidler, samarbejdspartnere eller kompetencer til dit nye og spændende projekt med en europæisk merværdi og et stort markedspotentiale
Læs mere ↗
I denne uge kan du møde Turismekoordinator Nina Haacke Hindbo og Turisme- og Webkoordinator Iben Rigenstrup Schorling. Nina og Iben arbejder med turismen, som fra 1. januar bliver en del af destinationssamarbejde indgået med Billund og Vejle. Derfor er denne præsentation også en tak til Nina og Iben for deres indsats i Visit Kolding.
Læs mere ↗
I december 2014 indsendte Fonden Business Kolding og Kolding Kommune sammen med en række partnere i Syddanmark en ansøgning til Syddansk Vækstforum vedr. et EU Socialfondsprojekt, der ville understøtte kreativitet og iværksætteri på tværs af regionen: projekt Medstrøm.
Læs mere ↗

GDPR i praksis er en række netværksseminarer for persondataansvarlige i virksomheder i Kolding. Målet med seminarene er, at bringer persondatareglerne helt ned i fingrene.

07. januar 2021 kl. 9.00
Business Kolding har indgået aftale med Erhvervshus Sydjylland, hvor en af Erhvervshusets medarbejdere vil være at finde i Business Koldings mødelokale i Pakhuset på forskellige datoer.
07. januar 2021 kl. 16.00
Til Gratis Rådgivning kan du booke tid til sparring med en advokat, en revisor, en forretningsudvikler eller en temarådgiver.
12. januar 2021 kl. 15.00
Deltag på et inspirerende eftermiddagsmøde, hvor der sættes fokus på dét, der fylder meget i forhold til konferencer og events, nemlig Covid-19.
28. januar 2021 kl. 9.00
Klaus Hell fra The Trade Council/Erhvervshus Sydjylland tilbyder eksportsparring i Business Koldings mødelokale i Pakhuset på forskellige datoer.
Frameld nyhedsbrev