Erhvervsliv og politikkere mødes om Corona i Kolding

Tirsdag den 19. maj holder bestyrelserne for Fonden Business Kolding og for Foreningen Business Kolding sit første Corona Erhvervsråd sammen med nøglepersoner i Kolding Kommunes forvaltning.

”Vi har på daglig basis orienteret byrådet og forvaltningen om Corona-virussens betydning for Koldings virksomheder. Det er vigtigt at der er en meget tæt kontakt nu, hvor vi langsomt genåbner samfundet og forsøger at genvinde tabt omsætning”, siger Morten Bjørn Hansen, adm. Direktør i Business Kolding.

Læs resten af artiklen
På Fabriksvej 7 i Vamdrup ligger ”den gamle dynefabrik”, men det er efterhånden mange år siden, de sidste dyner forlod fabrikken – og der har ikke været den store aktivitet i bygningerne siden
Læs mere ↗
Business Kolding forsætter med at tilbyde webinarer i uge 22. Få inspiration til hvordan du som leder kan planlægge den første tid efter medarbejderne kommer tilbage. Vi har også inviteret Kristina fra KriXrun til en snak om hvordan man får vendt negative situationer og kommer videre.
Læs mere ↗
En varm og våd vinter efterlod Dankemi med 60.000 liter ubrugt sprit, der ellers var tiltænkt produktionen af sprinklervæske. I tæt samarbejde med konsulenthuset Mediator A/S og Kolding Kommune omlagde de produktionen til håndsprit.
Læs mere ↗
Har corona-krisen sat din virksomhed under pres? Gennem initiativet genstartNU.dk tilbyder Industriens Fond nu gratis rådgivning til virksomheder i Danmark.
Læs mere ↗

Savner du inspiration til hvordan du som leder/HR ansvarlig kan planlægge den første tid efter medarbejderne kommer tilbage til virksomheden? Se med på Business Koldings webinar, når vi inviterer Per Frederiksen til en snak om emnet.

26. maj 2020 kl. 9.00
Overvejer du at starte virksomhed? Har du startet virksomhed inden for det sidste år, men mangler sparring, netværk og værktøjer til at skabe mere salg?
28. maj 2020 kl. 9.00
Business Kolding har inviteret Kristina fra KriXrun til en snak om hvordan man kan bruge de mentale redskaber i sporten og overfører det på virksomheden. Hun kommer også ind på hvordan man får vendt negative situationer og kommer videre fra det der kan virke håbløst.

Frameld nyhedsbrev