I Kolding Kommune er det obligatorisk at elever i 8. klasse kommer i erhvervspraktik, lige som de kan vælge det i 9. klasse. I denne uge har Business Kolding haft erhvervspraktikant, du kan møde hende her.

28. oktober 2021

- Jeg hedder Sarah, jeg er 15 år, og til dagligt går jeg i 9. klasse på Sdr. Bjert Skole. Jeg har i hele uge 43 været i praktik hos Business Kolding, med fokus på eventkoordination.

Hvorfor Business Kolding
Jeg har altid godt kunnet lide at arrangere alle mulige former for skole/klasse arrangementer, men egentlig aldrig overvejet, at det var en mulighed at komme i praktik indenfor det fag. Jeg har altid været ret meget i tvivl om, hvad jeg gerne vil, men da min far nævnte for mig, at det faktisk er en mulighed, vidste jeg godt, hvad jeg ville lave, den uge jeg skulle i praktik.

Hvad har jeg lavet
Jeg har lavet flere forskellige ting bl.a. været med til møder og på virksomhedsbesøg, men det der har fyldt mest denne uge er, at jeg har arbejdet på en eventopgave, der gik ud på, at jeg skulle ”lave” et event for unge og studerende, der skal gøre dem opmærksomme på Business Kolding, og alle de mange tilbud de har, som unge også kan få gavn af, hvis de går med en drøm om at blive iværksætter, eller hvis de bare har en god idé, men ikke helt ved hvordan de skal komme i gang med at starte en virksomhed. I forbindelse med den opgave har jeg snakket med nogle af dem, der arbejder ved Business Kolding og fundet inspiration fra tidligere arrangementer.

Kunne du også tænke dig at hjælpe unge mennesker med at finde inspiration til deres drømmekarriere, så tilmeld gerne din virksomhed på erhvervspraktiksiden.

Erhvervspraktikportalen