Unge dyster i faglighed

DM i skills afvikles fra d. 4-6. Februar i Fredericia. Her dyster unge fra hele landet om at blive Danmarksmester i netop deres fag, og få muligheden for at gå videre til både EM og VM.

Trekantområdet stiller med 25 deltagere, og her af er de 8 fra Kolding. Fra Hansenberg sender de 2 frisører, 2 tjenere og 1 kok afsted, mens IBC sender 4 unge til Fredericia for at dyste i kategorien detailhandel.

Seneste nyheder

Lean-værktøjer kan anvendes i alle brancher lige fra produktion til administration, for det gælder om at kigge efter forskellige typer af spild i hverdagen. Et IBA-hold i Lean-ledelse brugte egne virksomheder som case i undervisningen, og de fandt tilsammen mulige besparelser for 7,6 millioner kroner.

Et socialøkonomisk partnerskab er et lokalt virksomhedssamarbejde. Du kan blive meget klogere på, om det er noget for dig ved et arrangement d. 7. juni - eller du kan tage fat i Jakob Thoftdall Westphall hos Business Kolding for at få en snak om mulighederne.

Efter en stor nedgang i turistovernatninger under coronaepidemien, er tallene igen på vej i vejret, når det gælder overnatninger i Kolding kommune.