Unge dyster i faglighed

DM i skills afvikles fra d. 4-6. Februar i Fredericia. Her dyster unge fra hele landet om at blive Danmarksmester i netop deres fag, og få muligheden for at gå videre til både EM og VM.

Trekantområdet stiller med 25 deltagere, og her af er de 8 fra Kolding. Fra Hansenberg sender de 2 frisører, 2 tjenere og 1 kok afsted, mens IBC sender 4 unge til Fredericia for at dyste i kategorien detailhandel.

3D print i metal og farve

Endnu en 3D-printer har fundet sin vej til NEXTTECH, 3D printcentret der har til huse i kælderen på IBC i Kolding. I februar blev en metalprinter taget i brug, nu gælder det den banebrydende 3D farveprinter HP MJF 580.

Portræt af en indlægsholder

Cirkulær økonomi, bæredygtighed, social ansvarlighed og FNs verdensmål er noget der fylder mere og mere i vores hverdag og ikke mindst hos virksomhederne.

Tjek virksomhedernes velfærdsaftryk

I Danmark bidrager virksomhederne og deres medarbejdere med 550 mia. kr. om året til vores fælles velfærd gennem skatter og afgifter. Det er mere end halvdelen af alle de penge, det offentlige årligt bruger på at holde samfundet i gang. Dansk Industri har lavet en undersøgelse, der viser, hvor meget hver enkelt kommune bidrager med.