Unge dyster i faglighed

DM i skills afvikles fra d. 4-6. Februar i Fredericia. Her dyster unge fra hele landet om at blive Danmarksmester i netop deres fag, og få muligheden for at gå videre til både EM og VM.

Trekantområdet stiller med 25 deltagere, og her af er de 8 fra Kolding. Fra Hansenberg sender de 2 frisører, 2 tjenere og 1 kok afsted, mens IBC sender 4 unge til Fredericia for at dyste i kategorien detailhandel.

Seneste nyheder

For mere end 40 år siden startede el-virksomheden AB Electric op i Det Gamle Mejeri i Bjert – siden har de været igennem en rivende udvikling, og er flyttet i større lokaler på Birkedam i Kolding. Tanker og tiltag om bæredygtighed og grøn omstilling kommer i dag både virksomheden og deres kunder til gode.

Hvert år offentliggør Børsen en liste over de 1000 største virksomheder i Danmark. I corona-året 2020 landede den samlede omsætning i disse virksomheder på 3346 mia. kr., hvilket overraskende er højere end 2019, hvor tallet var på 3310 mia. kr. 25 virksomheder fra Kolding kommune er på listen.

Der er så uendeligt mange uddannelser, man kan vælge imellem i dag, men hvordan finder man den rette uddannelse? Og hvilke kompetencer efterspørger virksomhederne?