Nyt samarbejde vil styrke syd- og sønderjyske virksomheder

Virksomhederne i Syd- og Sønderjylland kan se frem til et stærkere tilbud om efteruddannelse af medarbejderne. International Business Academy (IBA) i Kolding og Erhvervsakademi SydVest (EASV) i Esbjerg og Sønderborg vil indgå et samarbejde, der skal sikre endnu bedre og flere uddannelser til medarbejderne i området.

Det går godt for virksomhederne i Syddanmark. Faktisk så godt, at manglen på kvalificeret arbejdskraft efterhånden er ved at være den største udfordring for at sikre fortsat vækst. Derfor vil områdets to store udbydere af efteruddannelse, IBA i Kolding og EASV i Esbjerg og Sønderborg, nu indlede et forpligtende samarbejde om et stærkt, samlet tilbud til områdets virksomheder.

Læs mere om samarbejdet her

Lad os stå sammen om Kolding

Business Koldings adm. direktør, Morten Bjørn Hansen, vil hver måned skrive en klumme i Ugeavisen.

Når virksomheden brænder

Hvad gør man, når det hele brænder? Sådan bogstaveligt talt. For Carsten Noer blev det pludselig det helt store spørgsmål, da hans virksomhed Noerlak i Vamdrup brændte ned d. 18. juni. En opringning fra Business Kolding gjorde dog det hele lidt nemmere.