Nyt samarbejde vil styrke syd- og sønderjyske virksomheder

Virksomhederne i Syd- og Sønderjylland kan se frem til et stærkere tilbud om efteruddannelse af medarbejderne. International Business Academy (IBA) i Kolding og Erhvervsakademi SydVest (EASV) i Esbjerg og Sønderborg vil indgå et samarbejde, der skal sikre endnu bedre og flere uddannelser til medarbejderne i området.

Det går godt for virksomhederne i Syddanmark. Faktisk så godt, at manglen på kvalificeret arbejdskraft efterhånden er ved at være den største udfordring for at sikre fortsat vækst. Derfor vil områdets to store udbydere af efteruddannelse, IBA i Kolding og EASV i Esbjerg og Sønderborg, nu indlede et forpligtende samarbejde om et stærkt, samlet tilbud til områdets virksomheder.

Læs mere om samarbejdet her

Seneste nyheder

I foråret har uddannelsesinstitutioner på Campus Kolding indgået en aftale om at etablere en Hard-skills Station for alle studerende på campus. Her vil fokus være på at skabe et community, hvor studerende kan træne mere teknisk orienterede kompetencer, som vi netop oplever, at virksomhederne kalder på.

Foreningen Business Kolding inviterer alle medlemmer til et inspirerende og garanteret morsomt show, når vi afholder Koldings største Firmafest d. 29. september i Koldinghallen, og vi håber både at se dig og dine kolleger.

I onsdags fik vi holdt årets Sommerfest for medlemmer af Foreningen Business Kolding i de fantastiske omgivelser på Løverodde. 200 var tilmeldt og ankom både på cykel, i bus og bil – og en enkelt lagde til ved bådebroen i egen båd.