Ny virksomhed i Kolding allerede i design-samarbejde

Koldings fokus på design tiltrækker nu endnu en ambitiøs virksomhed.

LEDON, der producerer redskaber til legepladser, rykker ind og har allerede fundet sammen med en af Koldings etablerede designvirksomheder. Kolding Hotel Apartments lægger arealer til en LEDON-legeplads, der skal fungere som virksomhedens showroom. Det er en løsning, der gør stor gensidig gavn, fortæller begge parter.

Det er altid rart at føle sig velkommen. Og det gør virksomheden LEDON i høj grad efter beslutningen om at flytte den snart 50 år gamle, familieejede producent af legeredskabers administration til Kolding. Produktionen foregår stadig i Arnum.

LEDON har lejet sig ind i Svane Shippings lokaler på Nordkajen, og da virksomheden drøftede behovet for et udendørs showroom, naturligvis i form af en legeplads, formidlede Business Kolding kontakten til én af Koldings etablerede designvirksomheder.

Seneste nyheder

I onsdags fik vi holdt årets Sommerfest for medlemmer af Foreningen Business Kolding i de fantastiske omgivelser på Løverodde. 200 var tilmeldt og ankom både på cykel, i bus og bil – og en enkelt lagde til ved bådebroen i egen båd.

3D-print er stort allerede. Og det bliver kun større. Det vurderer André Nørgaard, head of sales hos Lead Robotics, og derfor glæder det ham også, at IBA Erhvervsakademi Kolding er på vej med landets første videregående uddannelse i Industriel 3D-print.

Flere gange om året holder Jobcenter Kolding Jobdating, hvor ledige og virksomheder mødes. Næste gang er 24. juni, og Jobcentret vil gerne have endnu flere virksomheder med ubesatte jobs med. Så mangler din virksomhed medarbejdere, så er her mulighed for at finde din kommende kollega.