Ny virksomhed i Kolding allerede i design-samarbejde

Koldings fokus på design tiltrækker nu endnu en ambitiøs virksomhed.

LEDON, der producerer redskaber til legepladser, rykker ind og har allerede fundet sammen med en af Koldings etablerede designvirksomheder. Kolding Hotel Apartments lægger arealer til en LEDON-legeplads, der skal fungere som virksomhedens showroom. Det er en løsning, der gør stor gensidig gavn, fortæller begge parter.

Det er altid rart at føle sig velkommen. Og det gør virksomheden LEDON i høj grad efter beslutningen om at flytte den snart 50 år gamle, familieejede producent af legeredskabers administration til Kolding. Produktionen foregår stadig i Arnum.

LEDON har lejet sig ind i Svane Shippings lokaler på Nordkajen, og da virksomheden drøftede behovet for et udendørs showroom, naturligvis i form af en legeplads, formidlede Business Kolding kontakten til én af Koldings etablerede designvirksomheder.

Seneste nyheder

Man opgør ofte klimaaftryk i hvor mange CO2-ækvivalenter der udledes. Det gør man for at have en fælles måleenhed for klimagassernes forurening. Der er nemlig stor forskel på effekten af de tre primære klimagasser CO2, metan og lattergas. Aller Aqua kan fra denne uge deklarere CO2-akvivalenten på alle deres produkter.

Den 1. november fik medarbejderne hos Business Kolding en ny kollega – men faktisk er det et kendt ansigt og en tidligere kollega, Niels-Arne Lauridsen, der vender tilbage.

717 er allerede medlemmer

Der har været en stor stigning af medlemmer hos Foreningen Business Kolding det seneste år – og måske er det netop oven på en corona-krise der er brug for at virksomhederne står sammen. Vi har netop rundet 717 medlemmer af Foreningen.