Ny virksomhed i Kolding allerede i design-samarbejde

Koldings fokus på design tiltrækker nu endnu en ambitiøs virksomhed.

LEDON, der producerer redskaber til legepladser, rykker ind og har allerede fundet sammen med en af Koldings etablerede designvirksomheder. Kolding Hotel Apartments lægger arealer til en LEDON-legeplads, der skal fungere som virksomhedens showroom. Det er en løsning, der gør stor gensidig gavn, fortæller begge parter.

Det er altid rart at føle sig velkommen. Og det gør virksomheden LEDON i høj grad efter beslutningen om at flytte den snart 50 år gamle, familieejede producent af legeredskabers administration til Kolding. Produktionen foregår stadig i Arnum.

LEDON har lejet sig ind i Svane Shippings lokaler på Nordkajen, og da virksomheden drøftede behovet for et udendørs showroom, naturligvis i form af en legeplads, formidlede Business Kolding kontakten til én af Koldings etablerede designvirksomheder.

Når virksomheden brænder

Hvad gør man, når det hele brænder? Sådan bogstaveligt talt. For Carsten Noer blev det pludselig det helt store spørgsmål, da hans virksomhed Noerlak i Vamdrup brændte ned d. 18. juni. En opringning fra Business Kolding gjorde dog det hele lidt nemmere.

Kickstart din virksomhed

Kickstarter vækstforløbet henvender sig til virksomheder i Kolding Kommune, der ønsker at arbejde med dobbelt bundlinje, dvs. vækst i omsætning/indtjening og øget fokus på at være en socialt ansvarlig virksomhed.

Smag på Kolding - tak for sidst!

Foreningen Business Kolding vil gerne takke for det store fremmøde og engagement til sommerarrangementet, der blev afholdt torsdag eftermiddag hos Volkerts Fylke.