Ny virksomhed i Kolding allerede i design-samarbejde

Koldings fokus på design tiltrækker nu endnu en ambitiøs virksomhed.

LEDON, der producerer redskaber til legepladser, rykker ind og har allerede fundet sammen med en af Koldings etablerede designvirksomheder. Kolding Hotel Apartments lægger arealer til en LEDON-legeplads, der skal fungere som virksomhedens showroom. Det er en løsning, der gør stor gensidig gavn, fortæller begge parter.

Det er altid rart at føle sig velkommen. Og det gør virksomheden LEDON i høj grad efter beslutningen om at flytte den snart 50 år gamle, familieejede producent af legeredskabers administration til Kolding. Produktionen foregår stadig i Arnum.

LEDON har lejet sig ind i Svane Shippings lokaler på Nordkajen, og da virksomheden drøftede behovet for et udendørs showroom, naturligvis i form af en legeplads, formidlede Business Kolding kontakten til én af Koldings etablerede designvirksomheder.

Lillebælt til salg

Endnu en kampagne der skal trække feriegæster til området omkring Lillebælt er skudt i gang. Det drejer sig ikke kun om børnefamilier, dem uden børn og naturentusiaster, men også om erhvervsturister, der kommer for at holde møder og konferencer.

Hop på bussen

Fra d. 29. juni og seks uger frem kan alle, både feriegæster og Koldings borgere, hoppe på en gratis shuttlebus, der kører i fast rutefart mellem Koldings attraktioner og kulturinstitutioner, blandt andet for at hjælpe turisterhvervet i Kolding Kommune.