LINK Mobility breder sig til Tyskland

LINK Mobility Group, der også har afdeling i Kolding, har indgået en købsaftale med Tysklands førende udbyder af mobile messaging-tjenester, Whatever Mobile.

Den tyske virksomhed sidder på cirka 40 procent af markedet for mobile messaging tjenester for den tyske finansielle sektor.

LINK Mobility er i forvejen stærk på det nordiske marked, og med opkøbet fortsætter LINK Mobility sin ekspansionsstrategi ind i Europa.

Whatever Mobile blev grundlagt i 2002, har 50 ansatte og ligger i Hamborg.

”Der er gået 12 måneder siden den danske forretning blev en del af LINK Mobility Group, det har indtil nu været en spændende rejse, som nu leder os ind i Tyskland og Europa. I oktober hvor den endelige closing finder sted, så vil vi i LINK Mobility Group være tæt ved 200 medarbejdere i koncernen. Vi oplever en fantastisk vækst organisk i vores markeder, og ved opkøb øger vi vores toplinje og bundlinje betragteligt”, siger Søren Aarslev Sundahl, Managing director og Boardmember.

Opkøbet får også positiv effekt på Koldingafdelingen, der holder til i pyramiden. Her vil al drift i LINK Mobility fortsat være samlet, ligesom der også fortsat vil være administration og salgskontor. På sigt vil Søren Aarslev Sunddahl da heller ikke afvise, at opkøbet vil betyde flere ansættelser i Kolding.

”Aktien er steget med 172 procent siden jeg kom med, det giver en helt særlig motivation at være en del af en virksomhed som LINK. Jeg er stolt af at se min forretning i Kolding nu sammen med LINK vokse ud i Europa”, slutter Søren Aarslev Sundahl.

Vækstfonden får kontorplads hos Business Kolding

Fra januar 2019 får Vækstfonden fast kontorplads hos Business Kolding i Pakhuset. Samarbejdet skal gøre det nemmere for virksomheder og iværksættere at få råd og sparring om finansiering og vækst.

Stor opbakning til Nytårskuren

Godt 500 erhvervsfolk var samlet på Koldinghus i fredags til Business Koldings traditionsrige nytårskur, og de overværede en meget overrasket Hans Erik Bylling modtage den flotte titel som Årets Koldingborger 2018.

Hans Erik Bylling bliver Årets Koldingborger 2018

I dag blev Hans Erik Bylling kåret som Årets Koldingborger 2018 ved Business Koldings nytårskur. Denne ærestitel tildeles en gang årligt en person, som på en særlig måde har gjort en indsats for Kolding og derved har gjort Kolding kendt ud over kommunegrænsen.