LINK Mobility breder sig til Tyskland

LINK Mobility Group, der også har afdeling i Kolding, har indgået en købsaftale med Tysklands førende udbyder af mobile messaging-tjenester, Whatever Mobile.

Den tyske virksomhed sidder på cirka 40 procent af markedet for mobile messaging tjenester for den tyske finansielle sektor.

LINK Mobility er i forvejen stærk på det nordiske marked, og med opkøbet fortsætter LINK Mobility sin ekspansionsstrategi ind i Europa.

Whatever Mobile blev grundlagt i 2002, har 50 ansatte og ligger i Hamborg.

”Der er gået 12 måneder siden den danske forretning blev en del af LINK Mobility Group, det har indtil nu været en spændende rejse, som nu leder os ind i Tyskland og Europa. I oktober hvor den endelige closing finder sted, så vil vi i LINK Mobility Group være tæt ved 200 medarbejdere i koncernen. Vi oplever en fantastisk vækst organisk i vores markeder, og ved opkøb øger vi vores toplinje og bundlinje betragteligt”, siger Søren Aarslev Sundahl, Managing director og Boardmember.

Opkøbet får også positiv effekt på Koldingafdelingen, der holder til i pyramiden. Her vil al drift i LINK Mobility fortsat være samlet, ligesom der også fortsat vil være administration og salgskontor. På sigt vil Søren Aarslev Sunddahl da heller ikke afvise, at opkøbet vil betyde flere ansættelser i Kolding.

”Aktien er steget med 172 procent siden jeg kom med, det giver en helt særlig motivation at være en del af en virksomhed som LINK. Jeg er stolt af at se min forretning i Kolding nu sammen med LINK vokse ud i Europa”, slutter Søren Aarslev Sundahl.

Vi har brug for iværksættere

Det er først og fremmest i de nye virksomheder, at de nye job opstår. Netop derfor er iværksætteri helt centralt for samfundsøkonomien, og netop derfor er der behov for at understøtte det i Kolding kommune.

Eltang skole arbejder med fremtidens udfordringer

På Eltang Skole arbejder eleverne i 4.-6. klasse på tværs i faget BID, som står for Bæredygtighed, Innovation og Design. De arbejder med forskellige temaer inden for bæredygtighed, og har tidligere bygget et halmhus på skolens udendørsareal i forbindelse med temaet ”bæredygtig arkitektur”. Nu stå de klar med endnu et stort projekt.