Kolding virksomhed indstillet til Dansk Tysk Erhvervspris

Kolding virksomheden, Aller Aqua er i år indstillet til at modtage Dansk Tysk Erhvervspris, som hvert år uddeles af Dansk Tysk Handelskammer, som Business Kolding har et tæt samarbejde med.

Aller Aqua A/S med hovedsæde i Christiansfeld er en familieejet virksomhed, som nu i 50 år har produceret fiskefoder til dam- og havbrug.

Omsætningen i virksomheden er fra 2012 til 2016 steget fra 573 millioner kroner til 944 millioner kroner, og overskuddet er vokset fra 34 til 53 millioner. For 11 år siden indgik virksomheden et samarbejde med Emsland-Stärke om at producere fiskefoder, koncentreret ærteprotein og kartoffelstivelse i Golßen ved Berlin.

Fra 2008 til 2016 er medarbejdertallet i Tyskland vokset fra 40 til 96.

Vi synes, at Aller Aqua om nogen fortjener, at modtage denne pris. Alle kan stemme her

Sidste dato for at afgiv stemme er den 13. november 2017.

Creative Business Cup 2018

Har du en fantastisk og innovativ ide, og arbejder du inden for den kreative sektor? Så er du måske den næste vinder af Creative Business Cup Danmark.

Lokal erhvervsfremme skal ikke styres fra København

I ly af regeringens medieudspil præsenterede regeringens forenklingsudvalg forslag til en ny centraliseret erhvervsfremmestruktur, hvor kommunerne fuldstændigt vil miste indflydelse på, hvordan man tiltrækker virksomheder og hjælper virksomheder i lokalområdet.