Kolding virksomhed indstillet til Dansk Tysk Erhvervspris

Kolding virksomheden, Aller Aqua er i år indstillet til at modtage Dansk Tysk Erhvervspris, som hvert år uddeles af Dansk Tysk Handelskammer, som Business Kolding har et tæt samarbejde med.

Aller Aqua A/S med hovedsæde i Christiansfeld er en familieejet virksomhed, som nu i 50 år har produceret fiskefoder til dam- og havbrug.

Omsætningen i virksomheden er fra 2012 til 2016 steget fra 573 millioner kroner til 944 millioner kroner, og overskuddet er vokset fra 34 til 53 millioner. For 11 år siden indgik virksomheden et samarbejde med Emsland-Stärke om at producere fiskefoder, koncentreret ærteprotein og kartoffelstivelse i Golßen ved Berlin.

Fra 2008 til 2016 er medarbejdertallet i Tyskland vokset fra 40 til 96.

Vi synes, at Aller Aqua om nogen fortjener, at modtage denne pris. Alle kan stemme her

Sidste dato for at afgiv stemme er den 13. november 2017.

Vækstfonden får kontorplads hos Business Kolding

Fra januar 2019 får Vækstfonden fast kontorplads hos Business Kolding i Pakhuset. Samarbejdet skal gøre det nemmere for virksomheder og iværksættere at få råd og sparring om finansiering og vækst.

Stor opbakning til Nytårskuren

Godt 500 erhvervsfolk var samlet på Koldinghus i fredags til Business Koldings traditionsrige nytårskur, og de overværede en meget overrasket Hans Erik Bylling modtage den flotte titel som Årets Koldingborger 2018.

Hans Erik Bylling bliver Årets Koldingborger 2018

I dag blev Hans Erik Bylling kåret som Årets Koldingborger 2018 ved Business Koldings nytårskur. Denne ærestitel tildeles en gang årligt en person, som på en særlig måde har gjort en indsats for Kolding og derved har gjort Kolding kendt ud over kommunegrænsen.