Klæd din virksomhed på til fremtiden

Moden arbejdskraft med kontante fordele - ansæt en voksenlærling.

Med voksenlærlingeordningen kan du oprette en lærlingeplads til en person over 25 år og få et tilskud til lønnen.

Med en voksenlærling  får du en medarbejder, som har erhvervserfaring, er motiveret for at udvikle sig og er klar til at tage et større ansvar fra dag ét.

Vil du høre mere om voksenlærlingeordningen?

Søger du en bestemt profil? Vil du vide mere om dine muligheder? Har du brug for hjælp? Kontakt Jobcenter Koldings opkvalificeringsteam på tlf. 7979 7400 eller læs mere om voksenlærlingeordningen

Vi har brug for iværksættere

Det er først og fremmest i de nye virksomheder, at de nye job opstår. Netop derfor er iværksætteri helt centralt for samfundsøkonomien, og netop derfor er der behov for at understøtte det i Kolding kommune.

Eltang skole arbejder med fremtidens udfordringer

På Eltang Skole arbejder eleverne i 4.-6. klasse på tværs i faget BID, som står for Bæredygtighed, Innovation og Design. De arbejder med forskellige temaer inden for bæredygtighed, og har tidligere bygget et halmhus på skolens udendørsareal i forbindelse med temaet ”bæredygtig arkitektur”. Nu stå de klar med endnu et stort projekt.