Kæmpe succes med Åben Virksomhed

Der var gang i dørhåndtagene, da unge sammen med deres forældre i denne uge var inviteret på besøg hos en række virksomheder i Koldingområdet.

Arrangementet Åben Virksomhed går ud på, at virksomhederne holder aftenåbent og inviterer elever fra 8.-10. klasse samt unge mellem 15-17 år og deres forældre indenfor. Her kan de unge stifte bekendtskab med andre unge, der er lærlinge, og spørge ind til, hvad deres job går ud på.
330 unge, der står for at skulle vælge en uddannelsesretning, mødte op. Det er ca. 80 flere end sidste gang.

”Vi er meget begejstret for at så mange unge tog imod tilbuddet. Det viser, at de unge tænker over deres uddannelsesvalg, og at de gerne vil søge efter det helt rigtige for dem”, fortæller UU leder Bjarne J. Olesen.

Arrangementet med Åben Virksomhed i tirsdags var så stor en succes, at UU Centeret allerede nu begynder at planlægge et nyt arrangement med andre virksomheder på plakaten. Tak til de virksomheder der bidrog i år.

Seneste nyheder

Den 24. februar 2022 er det atter tid for generalforsamling i Foreningen Business Kolding, og dermed også for valg til Repræsentantskabet. Har du lyst til at være med til at præge dagsordenen for erhvervslivet i Kolding, så skulle du overveje at blive en del af Repræsentantskabet.

Ti spændende retter og en enkelt menu har fundet vej til det nye menukort til Marketing à la Carte, et menukort hvor du frit kan vælge, hvilke områder inden for marketing, som du kunne tænke dig at blive klogere på. Oplægsholderne er hver især eksperter på deres felt.

I går fik medarbejderne hos Business Kolding taget hul på at arbejde dybere med FN's Verdensmål. Alle medarbejdere var samlet til en workshopdag omkring verdensmålene. Hvordan kan vi arbejde med dem i vores organisation – og hvordan kan vi hjælpe virksomhederne i Kolding Kommune med at blive klogere på verdensmålene.