Kæmpe succes med Åben Virksomhed

Der var gang i dørhåndtagene, da unge sammen med deres forældre i denne uge var inviteret på besøg hos en række virksomheder i Koldingområdet.

Arrangementet Åben Virksomhed går ud på, at virksomhederne holder aftenåbent og inviterer elever fra 8.-10. klasse samt unge mellem 15-17 år og deres forældre indenfor. Her kan de unge stifte bekendtskab med andre unge, der er lærlinge, og spørge ind til, hvad deres job går ud på.
330 unge, der står for at skulle vælge en uddannelsesretning, mødte op. Det er ca. 80 flere end sidste gang.

”Vi er meget begejstret for at så mange unge tog imod tilbuddet. Det viser, at de unge tænker over deres uddannelsesvalg, og at de gerne vil søge efter det helt rigtige for dem”, fortæller UU leder Bjarne J. Olesen.

Arrangementet med Åben Virksomhed i tirsdags var så stor en succes, at UU Centeret allerede nu begynder at planlægge et nyt arrangement med andre virksomheder på plakaten. Tak til de virksomheder der bidrog i år.

Tjek virksomhedernes velfærdsaftryk

I Danmark bidrager virksomhederne og deres medarbejdere med 550 mia. kr. om året til vores fælles velfærd gennem skatter og afgifter. Det er mere end halvdelen af alle de penge, det offentlige årligt bruger på at holde samfundet i gang. Dansk Industri har lavet en undersøgelse, der viser, hvor meget hver enkelt kommune bidrager med.

Tag kollegaerne med til Frank Hvam

Sæt allerede nu kryds i kalenderen onsdag d. 30. oktober, hvor Foreningen Business Kolding, Kolding Turistforening og Kolding Handelsråd inviterer til årets Efterårsarrangement.