Industrigiganten Danfoss køber Sondex

Koldingvirksomheden Sondex, der er blandt de førende inden for produktion og salg af varmevekslere, er blevet solgt til Danfoss.

Dermed fortsætter Danfoss de senere års opkøbsbølge. Sondex og Danfoss har samarbejdet i flere år, og der er store synergier mellem virksomhedernes produkter.

Sondexejer Aage Søndergaard Nielsen ønsker ikke at oplyse salgsværdien, men eksperter peger ifølge Jyllandsposten Erhverv på, at Danfoss har betalt i omegnen af 1,5 mia. kr. for virksomheden.

Seneste nyheder

Business Koldings Go Green inviterer alle interesseret til morgenmøde og morgenbrød. Fokus for morgenmøderne er FN17 verdensmål og bæredygtig udvikling. Der vil være 5 morgenmøder, med hvert sit tema. Temaerne er valgt efter bæredygtighedskompasset, som fokuserer på de 5 udviklingstrin i bæredygtig virksomhedsudvikling.

CO2-Klubben skifter navn

I december 2020 overtog Foreningen Business Kolding driften af erhvervsnetværket "CO2-Klubben" fra Erhvervsgruppen Kolding, og netværket er vokset fra 42 til imponerende 192 medlemsvirksomheder, der deler en fælles vision om, at sænke CO2 udledningen i Kolding Kommune - men medlemmerne har fået blod på tanden, så nu sker der noget nyt!