Industrigiganten Danfoss køber Sondex

Koldingvirksomheden Sondex, der er blandt de førende inden for produktion og salg af varmevekslere, er blevet solgt til Danfoss.

Dermed fortsætter Danfoss de senere års opkøbsbølge. Sondex og Danfoss har samarbejdet i flere år, og der er store synergier mellem virksomhedernes produkter.

Sondexejer Aage Søndergaard Nielsen ønsker ikke at oplyse salgsværdien, men eksperter peger ifølge Jyllandsposten Erhverv på, at Danfoss har betalt i omegnen af 1,5 mia. kr. for virksomheden.

3D print i metal og farve

Endnu en 3D-printer har fundet sin vej til NEXTTECH, 3D printcentret der har til huse i kælderen på IBC i Kolding. I februar blev en metalprinter taget i brug, nu gælder det den banebrydende 3D farveprinter HP MJF 580.

Portræt af en indlægsholder

Cirkulær økonomi, bæredygtighed, social ansvarlighed og FNs verdensmål er noget der fylder mere og mere i vores hverdag og ikke mindst hos virksomhederne.

Tjek virksomhedernes velfærdsaftryk

I Danmark bidrager virksomhederne og deres medarbejdere med 550 mia. kr. om året til vores fælles velfærd gennem skatter og afgifter. Det er mere end halvdelen af alle de penge, det offentlige årligt bruger på at holde samfundet i gang. Dansk Industri har lavet en undersøgelse, der viser, hvor meget hver enkelt kommune bidrager med.