Industrigiganten Danfoss køber Sondex

Koldingvirksomheden Sondex, der er blandt de førende inden for produktion og salg af varmevekslere, er blevet solgt til Danfoss.

Dermed fortsætter Danfoss de senere års opkøbsbølge. Sondex og Danfoss har samarbejdet i flere år, og der er store synergier mellem virksomhedernes produkter.

Sondexejer Aage Søndergaard Nielsen ønsker ikke at oplyse salgsværdien, men eksperter peger ifølge Jyllandsposten Erhverv på, at Danfoss har betalt i omegnen af 1,5 mia. kr. for virksomheden.

Seneste nyheder

Ejerne bag Danmarks eneste producent af analoge tavler, Nordisk Group – tidligere Nordisk Skoletavle Fabrik, overvejede for fire år siden i hvilken retning virksomheden skulle bevæge sig, og i den forbindelse blev bæredygtighed udstukket som et pejlemærke. Det fortæller Nicky Thybo, Business Unit Manager, der udgør tredje generation i Nordisk Group.

”Klong-klong-klong!”. Hos entreprenørfirmaet Aarsleff Rail bimler og bamler den gamle skibsklokke tirsdag formiddag, og det betyder altid, at nu er der kage, fordi der er noget at markere. Og det er også tilfældet her.

På SDU Kolding vil de studerende gerne mødes med virksomhederne – og omvendt. Det gør de i SDU Link, der har til formål at styrke “linket” mellem de studerende på SDU Kolding og områdets virksomheder – bl.a. via virksomhedsbesøg og oplæg på skolen. Senest gik turen til GLS Danmark.