Industrigiganten Danfoss køber Sondex

Koldingvirksomheden Sondex, der er blandt de førende inden for produktion og salg af varmevekslere, er blevet solgt til Danfoss.

Dermed fortsætter Danfoss de senere års opkøbsbølge. Sondex og Danfoss har samarbejdet i flere år, og der er store synergier mellem virksomhedernes produkter.

Sondexejer Aage Søndergaard Nielsen ønsker ikke at oplyse salgsværdien, men eksperter peger ifølge Jyllandsposten Erhverv på, at Danfoss har betalt i omegnen af 1,5 mia. kr. for virksomheden.

Vi har brug for iværksættere

Det er først og fremmest i de nye virksomheder, at de nye job opstår. Netop derfor er iværksætteri helt centralt for samfundsøkonomien, og netop derfor er der behov for at understøtte det i Kolding kommune.

Eltang skole arbejder med fremtidens udfordringer

På Eltang Skole arbejder eleverne i 4.-6. klasse på tværs i faget BID, som står for Bæredygtighed, Innovation og Design. De arbejder med forskellige temaer inden for bæredygtighed, og har tidligere bygget et halmhus på skolens udendørsareal i forbindelse med temaet ”bæredygtig arkitektur”. Nu stå de klar med endnu et stort projekt.