Husk momsfristen

Det er tid til at indberette moms for første kvartal 2018.

Senest 1. juni skal du indberette moms for første kvartal 2018. Du skal indberette moms, selvom du ikke har haft nogen indtjening i perioden. Hvis du hverken har haft indtægter eller udgifter, skal du da blot indberette 0 kr.

Er du nystartet virksomhed, kan du få hjælp på skat.dk/start-up.

Hvis du har moms at indberette, skal du også betale den nu. Det er dog bedst at vente med at betale til fem hverdage før fristen, det vil sige fra den 25. maj.

Få hjælp til at indberette momsen på skat.dk/start-up-moms

3D print i metal og farve

Endnu en 3D-printer har fundet sin vej til NEXTTECH, 3D printcentret der har til huse i kælderen på IBC i Kolding. I februar blev en metalprinter taget i brug, nu gælder det den banebrydende 3D farveprinter HP MJF 580.

Portræt af en indlægsholder

Cirkulær økonomi, bæredygtighed, social ansvarlighed og FNs verdensmål er noget der fylder mere og mere i vores hverdag og ikke mindst hos virksomhederne.

Tjek virksomhedernes velfærdsaftryk

I Danmark bidrager virksomhederne og deres medarbejdere med 550 mia. kr. om året til vores fælles velfærd gennem skatter og afgifter. Det er mere end halvdelen af alle de penge, det offentlige årligt bruger på at holde samfundet i gang. Dansk Industri har lavet en undersøgelse, der viser, hvor meget hver enkelt kommune bidrager med.