HusCompagniet flytter deres hoveddomicil til Kolding

Landets største typehusfirma, HusCompagniet, lukker afdelingen i Haderslev for at flytte den til Kolding.

Med et markant domicil ved Aunsbjergs nyrenoverede projekt på hjørnet af Vejlevej og Platinvej i Kolding flytter HusCompagniet deres virksomhed fra Haderslev til Kolding.

I ugen op til december kunne Peter Hausted, afdelingsdirektør fra HusCompagniet, og Alex Aunsbjerg, ejer af Aunsbjerg, underskrive en aftale, der gør det til en realitet, at nordens største husbyggerfirma flytter deres hoveddomicil til Kolding i lokaler, de lejer af Aunsbjerg.

”Der har gennem et par måneder været en god dialog, som netop er udmundet i en aftale. Her hos HusCompagniet er vi meget tilfredse med de rammer, vi frem over bliver eksponeret i, i Kolding,” siger Peter Hausted, afdelingsdirektør hos HusCompagniet.

At valget faldt på lige Kolding, skyldes ifølge Peter Hausted, at byen er et kraftcenter for udvikling af nye boligområder.

Den nye afdeling på hjørnet af Vejlevej og Platinvej står færdig til indflytning for de 35 medarbejdere i maj 2018.

Seneste nyheder

Man opgør ofte klimaaftryk i hvor mange CO2-ækvivalenter der udledes. Det gør man for at have en fælles måleenhed for klimagassernes forurening. Der er nemlig stor forskel på effekten af de tre primære klimagasser CO2, metan og lattergas. Aller Aqua kan fra denne uge deklarere CO2-akvivalenten på alle deres produkter.

Den 1. november fik medarbejderne hos Business Kolding en ny kollega – men faktisk er det et kendt ansigt og en tidligere kollega, Niels-Arne Lauridsen, der vender tilbage.

717 er allerede medlemmer

Der har været en stor stigning af medlemmer hos Foreningen Business Kolding det seneste år – og måske er det netop oven på en corona-krise der er brug for at virksomhederne står sammen. Vi har netop rundet 717 medlemmer af Foreningen.