HusCompagniet flytter deres hoveddomicil til Kolding

Landets største typehusfirma, HusCompagniet, lukker afdelingen i Haderslev for at flytte den til Kolding.

Med et markant domicil ved Aunsbjergs nyrenoverede projekt på hjørnet af Vejlevej og Platinvej i Kolding flytter HusCompagniet deres virksomhed fra Haderslev til Kolding.

I ugen op til december kunne Peter Hausted, afdelingsdirektør fra HusCompagniet, og Alex Aunsbjerg, ejer af Aunsbjerg, underskrive en aftale, der gør det til en realitet, at nordens største husbyggerfirma flytter deres hoveddomicil til Kolding i lokaler, de lejer af Aunsbjerg.

”Der har gennem et par måneder været en god dialog, som netop er udmundet i en aftale. Her hos HusCompagniet er vi meget tilfredse med de rammer, vi frem over bliver eksponeret i, i Kolding,” siger Peter Hausted, afdelingsdirektør hos HusCompagniet.

At valget faldt på lige Kolding, skyldes ifølge Peter Hausted, at byen er et kraftcenter for udvikling af nye boligområder.

Den nye afdeling på hjørnet af Vejlevej og Platinvej står færdig til indflytning for de 35 medarbejdere i maj 2018.

Seneste nyheder

Ejerne bag Danmarks eneste producent af analoge tavler, Nordisk Group – tidligere Nordisk Skoletavle Fabrik, overvejede for fire år siden i hvilken retning virksomheden skulle bevæge sig, og i den forbindelse blev bæredygtighed udstukket som et pejlemærke. Det fortæller Nicky Thybo, Business Unit Manager, der udgør tredje generation i Nordisk Group.

”Klong-klong-klong!”. Hos entreprenørfirmaet Aarsleff Rail bimler og bamler den gamle skibsklokke tirsdag formiddag, og det betyder altid, at nu er der kage, fordi der er noget at markere. Og det er også tilfældet her.

På SDU Kolding vil de studerende gerne mødes med virksomhederne – og omvendt. Det gør de i SDU Link, der har til formål at styrke “linket” mellem de studerende på SDU Kolding og områdets virksomheder – bl.a. via virksomhedsbesøg og oplæg på skolen. Senest gik turen til GLS Danmark.