Har din virksomhed momsfrist 1. juni?

Med SKATs app kan du få hjælp til at huske momsfristerne

Er du en af de 135.000 virksomheder, der har momsfrist 1. juni, er du måske allerede godt i gang med momsregnskabet. Men måske er du en af dem, der først kommer i tanke om det lige op til fristen – eller efter?

Med SKATs app får du hjælp til at huske fristerne. Når du logger på med virksomhedens NemID, får du en oversigt over de frister, der er relevante for din virksomhed. Med et enkelt klik kan du overføre fristerne til din egen kalender på telefonen.

Har du ikke haft køb og salg i perioden – husk at indberette 0

Selv om din virksomhed ikke har haft køb eller salg i perioden, skal du stadig indberette moms. Du skal da indberette et 0. Det kan du nemt og hurtigt gøre under Indberet Moms i appen.

Hvis ikke du husker det, skal du betale renter, og det kan ende med, at du også skal betale en afgift på 800 kr.

Du kan downloade SKATs app gratis i AppStore eller PlayButik.

Læs eventuelt mere på www.skat.dk/app

3D print i metal og farve

Endnu en 3D-printer har fundet sin vej til NEXTTECH, 3D printcentret der har til huse i kælderen på IBC i Kolding. I februar blev en metalprinter taget i brug, nu gælder det den banebrydende 3D farveprinter HP MJF 580.

Portræt af en indlægsholder

Cirkulær økonomi, bæredygtighed, social ansvarlighed og FNs verdensmål er noget der fylder mere og mere i vores hverdag og ikke mindst hos virksomhederne.

Tjek virksomhedernes velfærdsaftryk

I Danmark bidrager virksomhederne og deres medarbejdere med 550 mia. kr. om året til vores fælles velfærd gennem skatter og afgifter. Det er mere end halvdelen af alle de penge, det offentlige årligt bruger på at holde samfundet i gang. Dansk Industri har lavet en undersøgelse, der viser, hvor meget hver enkelt kommune bidrager med.