Har din virksomhed momsfrist 1. juni?

Med SKATs app kan du få hjælp til at huske momsfristerne

Er du en af de 135.000 virksomheder, der har momsfrist 1. juni, er du måske allerede godt i gang med momsregnskabet. Men måske er du en af dem, der først kommer i tanke om det lige op til fristen – eller efter?

Med SKATs app får du hjælp til at huske fristerne. Når du logger på med virksomhedens NemID, får du en oversigt over de frister, der er relevante for din virksomhed. Med et enkelt klik kan du overføre fristerne til din egen kalender på telefonen.

Har du ikke haft køb og salg i perioden – husk at indberette 0

Selv om din virksomhed ikke har haft køb eller salg i perioden, skal du stadig indberette moms. Du skal da indberette et 0. Det kan du nemt og hurtigt gøre under Indberet Moms i appen.

Hvis ikke du husker det, skal du betale renter, og det kan ende med, at du også skal betale en afgift på 800 kr.

Du kan downloade SKATs app gratis i AppStore eller PlayButik.

Læs eventuelt mere på www.skat.dk/app

Kokken kommer hjem i din stue

Jonas Henriksen er uddannet kok og manden bag Maade – en nystartet virksomhed, der sætter fokus på samværet og den gode spiseoplevelse med et Private Dining koncept, hvor kokken kommer hjem til dig og serverer maden, så du får oplevelsen af at sidde på restaurant – hjemme i din egen stue.

Vores erhvervskonsulent Majbritt Lykke Sørensen er en af de kolleger, der har været ved Business Kolding i længst tid, og har der for en stor kontaktflade ud til virksomhederne. Hun har styr på vores GDPR, analyser og data – men har også et stort hjerte for sport.

I inviteres med til en brag af en fest for både jobsøgende og virksomheder. Fest For Fyrede arrangeres af Jobindex, Powerjobsøgerne og Kolding Kommune. Her får I en ekstraordinær chance for at stå ansigt til ansigt med helt op til 500 kompetente nye potentielle medarbejdere fra hele landet. Deltagerne vil være en bred gruppe af alle lige fra ufaglærte og til den højtuddannede, ledige og dem der søge nye veje i arbejdslivet.