Fredag blev snoren klippet til Pyramiden i Kolding

Dermed åbnes et nyt kapitel i den ikoniske bygning, der i den grad træder ind i den digitale tidsalder.

Søren Sundahl solgte i 2. halvår virksomheden, Cool Systems A/S, til det børsnoterede Norske selskab, Link Mobility, der med købet fik et solidt fodfæste på det Danske marked for mobilbaserede tjenester.

Virksomhedens danske afdeling bliver i Kolding, og det var Business Koldings adm. direktør Tommy Langhoff, der klippede snoren.

Cool SMS/ Link Mobility er i øvrigt netop blevet kåret som Supergazelle.

3D print i metal og farve

Endnu en 3D-printer har fundet sin vej til NEXTTECH, 3D printcentret der har til huse i kælderen på IBC i Kolding. I februar blev en metalprinter taget i brug, nu gælder det den banebrydende 3D farveprinter HP MJF 580.

Portræt af en indlægsholder

Cirkulær økonomi, bæredygtighed, social ansvarlighed og FNs verdensmål er noget der fylder mere og mere i vores hverdag og ikke mindst hos virksomhederne.

Tjek virksomhedernes velfærdsaftryk

I Danmark bidrager virksomhederne og deres medarbejdere med 550 mia. kr. om året til vores fælles velfærd gennem skatter og afgifter. Det er mere end halvdelen af alle de penge, det offentlige årligt bruger på at holde samfundet i gang. Dansk Industri har lavet en undersøgelse, der viser, hvor meget hver enkelt kommune bidrager med.