Foreningen Business Kolding trækker sin ansøgning om tilskud fra Region Syd

Foreningen business Kolding valgte at søge regionens kulturpulje om et tilskud til et arrangement i Kolding den 28. september med præsident Barack Obama.

Ønsket var at se, om det var muligt at åbne arrangementet mere op for borgere i regionen. Men ansøgningen har desværre fået en anden og mere negativ modtagelse end vi forventede, og derfor har vi besluttet at trække den.

Morten Bjørn Hansen
Adm. direktør Business Kolding

3D print i metal og farve

Endnu en 3D-printer har fundet sin vej til NEXTTECH, 3D printcentret der har til huse i kælderen på IBC i Kolding. I februar blev en metalprinter taget i brug, nu gælder det den banebrydende 3D farveprinter HP MJF 580.

Portræt af en indlægsholder

Cirkulær økonomi, bæredygtighed, social ansvarlighed og FNs verdensmål er noget der fylder mere og mere i vores hverdag og ikke mindst hos virksomhederne.

Tjek virksomhedernes velfærdsaftryk

I Danmark bidrager virksomhederne og deres medarbejdere med 550 mia. kr. om året til vores fælles velfærd gennem skatter og afgifter. Det er mere end halvdelen af alle de penge, det offentlige årligt bruger på at holde samfundet i gang. Dansk Industri har lavet en undersøgelse, der viser, hvor meget hver enkelt kommune bidrager med.