Fiskefoder og champagne i Monaco

Hans Erik Bylling, CEO og ejer af Aller Aqua, er netop hjemvendt fra vækstdysten EY World Entrepreneur Of the Year 2018 (WEOY).

WEOY fandt sted for 17. gang, og hele 46 lande deltog i konkurrencen, der betegnes som erhvervslivets Oscar-uddeling.

Hans Erik Bylling vandt den danske konkurrence baseret på firmaets hastige vækst de sidste par år, det positive arbejde med FN’s 17 verdensmål for bæredygtig udvikling og den entreprenørånd, der hersker i virksomheden.

Se pressemeddelelsen

Vi har brug for iværksættere

Det er først og fremmest i de nye virksomheder, at de nye job opstår. Netop derfor er iværksætteri helt centralt for samfundsøkonomien, og netop derfor er der behov for at understøtte det i Kolding kommune.

Eltang skole arbejder med fremtidens udfordringer

På Eltang Skole arbejder eleverne i 4.-6. klasse på tværs i faget BID, som står for Bæredygtighed, Innovation og Design. De arbejder med forskellige temaer inden for bæredygtighed, og har tidligere bygget et halmhus på skolens udendørsareal i forbindelse med temaet ”bæredygtig arkitektur”. Nu stå de klar med endnu et stort projekt.