Find forretningsmuligheder på udenlandske markeder

Enterprise Europe Network (EEN) er verdens største b2b-netværk og kan hjælpe din virksomhed med at finde nye forretningsmuligheder i udlandet. Netværket drives i Syddanmark af vores samarbejdspartner, Det Syddanske EU-Kontor, som har kontorplads i Væksthus Syddanmark.

Lige nu annonceres fx: "Tysk virksomhed søger partner til biltilbehør og miljøprodukter", "Svensk firma søger produkter inden for sundhedspleje til salg og distribution" og "Britisk fabrikant af trærammer til byggeri søger en partner inden for isolering".

3D print i metal og farve

Endnu en 3D-printer har fundet sin vej til NEXTTECH, 3D printcentret der har til huse i kælderen på IBC i Kolding. I februar blev en metalprinter taget i brug, nu gælder det den banebrydende 3D farveprinter HP MJF 580.

Portræt af en indlægsholder

Cirkulær økonomi, bæredygtighed, social ansvarlighed og FNs verdensmål er noget der fylder mere og mere i vores hverdag og ikke mindst hos virksomhederne.

Tjek virksomhedernes velfærdsaftryk

I Danmark bidrager virksomhederne og deres medarbejdere med 550 mia. kr. om året til vores fælles velfærd gennem skatter og afgifter. Det er mere end halvdelen af alle de penge, det offentlige årligt bruger på at holde samfundet i gang. Dansk Industri har lavet en undersøgelse, der viser, hvor meget hver enkelt kommune bidrager med.