Find forretningsmuligheder på udenlandske markeder

Enterprise Europe Network (EEN) er verdens største b2b-netværk og kan hjælpe din virksomhed med at finde nye forretningsmuligheder i udlandet. Netværket drives i Syddanmark af vores samarbejdspartner, Det Syddanske EU-Kontor, som har kontorplads i Væksthus Syddanmark.

Lige nu annonceres fx: "Tysk virksomhed søger partner til biltilbehør og miljøprodukter", "Svensk firma søger produkter inden for sundhedspleje til salg og distribution" og "Britisk fabrikant af trærammer til byggeri søger en partner inden for isolering".

Vi har brug for iværksættere

Det er først og fremmest i de nye virksomheder, at de nye job opstår. Netop derfor er iværksætteri helt centralt for samfundsøkonomien, og netop derfor er der behov for at understøtte det i Kolding kommune.

Eltang skole arbejder med fremtidens udfordringer

På Eltang Skole arbejder eleverne i 4.-6. klasse på tværs i faget BID, som står for Bæredygtighed, Innovation og Design. De arbejder med forskellige temaer inden for bæredygtighed, og har tidligere bygget et halmhus på skolens udendørsareal i forbindelse med temaet ”bæredygtig arkitektur”. Nu stå de klar med endnu et stort projekt.