Erhvervshus Vamdrup lukker ned

Efter at have sat skub i iværksætteriet gennem de sidste 2 1/2 år, lukker Erhvervshus Vamdrup ned pr. 1. oktober i år. Men aktiviteterne i Vamdrup fortsætter.

Lukningen af erhvervshuset falder fint sammen med, at vi skal videreudvikle vores satsning på Vamdrup. Erhvervshuset har spillet sin rolle nu, siger Tanja Marek, der samtidig med opstart af Erhvervshus Vamdrup blev ansat som erhvervskoordinator i Vamdrup.

Ønsker man som virksomhed, at komme endnu tættere på den lokale erhvervsservice, er der mulighed for at melde sig ind i Foreningen Business Kolding. Foreningen arbejder for at fremme erhvervsudviklingen i Kolding Kommune og for at skabe stærke relationer mellem virksomhederne og afholder hvert år en lang række arrangementer med forskelligt indhold.

Mangler du arbejdskraft?

Rigtig mange unge vælger et eller flere sabbatår efter endt ungdomsuddannelse. Ikke bare for at slappe af eller tjene penge og komme ud i verden, men også for at opgradere deres kompetencer inden de skal læse videre.

Ledon lever af at lege

En af de virksomheder, der i høj grad arbejder med brugerdreven innovation, er legepladsproducenten LEDON A/S. De inddrager børn og pædagoger i vuggestuen, de spørger skoleklasser, og så har de et stort samarbejde med SDU og Designskolen omkring udvikling af produkter.