Designskolen Kolding modtager Designrådets Ærespris

Prisen gives til personer, organisationer eller virksomheder, som på afgørende vis har bidraget til det danske designmiljø.

Designskolen Kolding modtager prisen som ”en hyldest for en lang og tro tjeneste for designs virke, anvendelse og udbredelse,” udtaler Designrådets formand Lars Thøgersen. Skolen indskriver sig dermed i fornemt selskab med tidligere modtagere som Verner Panton, Jacob Jensen, Nanna Ditzel og Coloplast.

Seneste nyheder

Efter to år som bestyrelsesformand for Foreningen Business Kolding, har Pierre Legarth, Koldings byggematador ved Pierre Ejendomme, valgt at overlade opgaven til nye kræfter på foreningens generalforsamling d. 25. februar.

Den danske regering har afsat 200 mio. kr. til energieffektiviseringer i virksomheder i 2021 – og samlet set 3,5 mia. kr. frem mod 2030 som en udmøntning af Energiaftalen fra 2018 og Klimaaftalen for energi og industri 2020. Den 18. januar åbner ny ansøgningsrunde.