Design Week Kolding udstiller ideer til byens rum

Fra mandag i efterårsferien vil der på akseltorv foran rådhuset være mulighed for, at se nogle af de indsendte projekter til den urbane designkonkurrence form:By.

Det er Kolding Kommune og Design Week Kolding, der præsenterer projekterne.
- Vi vil rigtig gerne gøre opmærksom på nogle de kreative ideer, vi har fået indsendt til form:By konkurrencen, og derfor giver vi alle der har lyst, muligheden for at komme ned og se 12 af de indsendte eksempler på spændende designinstallationer, der muligvis kan være i vente i Kolding, siger Peter O. Andersen, projektleder på Design Week Kolding 2017.

Design Week Kolding har i alt modtaget 75 projekter til konkurrencen. En af projekterne kommer fra Troels Skov-Carlsen, som er arkitektuddannet fra Københavns Arkitektskole.

- Jeg blev opmærksom på projektet gennem mine forældre, som bor i Kolding. Jeg bor selv i København, men jeg er vokset op i Kolding, og jeg ville derfor rigtig gerne være med til at støtte op om det her projekt, som er et rigtig godt initiativ, siger Troels Skov-Carlsen, arkitektuddannet fra Københavns arkitektskole.

Troels har sammen med sin kæreste Marie lagt meget tid og arbejde i konkurrencen, og de har derfor indsendt tre forslag til form:By konkurrencen.

- Vi har lavet et forslag til hver af de tre steder, der er tilkoblet konkurrencen, fordi vi gerne vil skabe noget sammenhæng på tværs af Kolding. Derudover har vi flere gange været nede og tage billeder af stederne for at kunne optegne vores ideer med de præcise mål, fortæller Troels skov-Carlsen.

Om Troels og Marie går videre med deres ambitiøse projekt, bliver afgjort i uge 44 hvor en jury vælger 15 projekter, som går videre i konkurrencen, og derved muligheden for at få lov til at blive realiseret og udstillet til Design Week i uge 22 2017. Det er Koldings borgere der i juni måned 2017 bestemmer hvem der løber med form:By prisen 2017 og 50.000 kr.

For yderligere information kontakt venligst Peter Ole Andersen på tlf. 79797710 eller mail peand@kolding.dk

Vækstfonden får kontorplads hos Business Kolding

Fra januar 2019 får Vækstfonden fast kontorplads hos Business Kolding i Pakhuset. Samarbejdet skal gøre det nemmere for virksomheder og iværksættere at få råd og sparring om finansiering og vækst.

Stor opbakning til Nytårskuren

Godt 500 erhvervsfolk var samlet på Koldinghus i fredags til Business Koldings traditionsrige nytårskur, og de overværede en meget overrasket Hans Erik Bylling modtage den flotte titel som Årets Koldingborger 2018.

Hans Erik Bylling bliver Årets Koldingborger 2018

I dag blev Hans Erik Bylling kåret som Årets Koldingborger 2018 ved Business Koldings nytårskur. Denne ærestitel tildeles en gang årligt en person, som på en særlig måde har gjort en indsats for Kolding og derved har gjort Kolding kendt ud over kommunegrænsen.