Dansk Tysk samarbejde under VM

Virksomhederne i Kolding bruger håndbold VM for kvinder til at styrke samarbejdet med Tyskland, der netop spiller sine VM kampe i Kolding.

Sydbank, Dansk-Tysk Handelskammer og Business Kolding har fokus på Tyskland op til kampene i aften. Der er har været overvældende interesse, og flere end 80 repræsentanter fra erhvervslivet i Kolding Kommune og medlemmer af Dansk-Tysk Handelskammer deltager i fælles erhvervsmøde.

Her får de en update om den tyske økonomi fra Reiner Perau, adm. Direktør i Dansk-Tysk Handelskammer, status på det tyske marked set fra Sydbank og konkrete erfaringer fra en virksomhed med eksportsucces.

”Tyskland er et vigtigt marked for vores virksomheder. Så når tyskerne spiller på ”hjemmebane” i Kolding, udnytter vi da muligheden for at bringe erhvervslivet endnu tættere sammen. Det er kontakter som disse, der senere kan skabe vækst, flere jobs og penge i kassen”, fortæller Tommy Langhoff, adm. Direktør i Business Kolding og baggrunden for at koble landkamp og business sammen.

Når de gode relationer på tværs er grænsen er udviklet, skal virksomhederne se Tyskland, der skal op imod de forsvarende verdensmestre fra Brasilien.

Seneste nyheder

Man opgør ofte klimaaftryk i hvor mange CO2-ækvivalenter der udledes. Det gør man for at have en fælles måleenhed for klimagassernes forurening. Der er nemlig stor forskel på effekten af de tre primære klimagasser CO2, metan og lattergas. Aller Aqua kan fra denne uge deklarere CO2-akvivalenten på alle deres produkter.

Den 1. november fik medarbejderne hos Business Kolding en ny kollega – men faktisk er det et kendt ansigt og en tidligere kollega, Niels-Arne Lauridsen, der vender tilbage.

717 er allerede medlemmer

Der har været en stor stigning af medlemmer hos Foreningen Business Kolding det seneste år – og måske er det netop oven på en corona-krise der er brug for at virksomhederne står sammen. Vi har netop rundet 717 medlemmer af Foreningen.