Dansk Tysk samarbejde under VM

Virksomhederne i Kolding bruger håndbold VM for kvinder til at styrke samarbejdet med Tyskland, der netop spiller sine VM kampe i Kolding.

Sydbank, Dansk-Tysk Handelskammer og Business Kolding har fokus på Tyskland op til kampene i aften. Der er har været overvældende interesse, og flere end 80 repræsentanter fra erhvervslivet i Kolding Kommune og medlemmer af Dansk-Tysk Handelskammer deltager i fælles erhvervsmøde.

Her får de en update om den tyske økonomi fra Reiner Perau, adm. Direktør i Dansk-Tysk Handelskammer, status på det tyske marked set fra Sydbank og konkrete erfaringer fra en virksomhed med eksportsucces.

”Tyskland er et vigtigt marked for vores virksomheder. Så når tyskerne spiller på ”hjemmebane” i Kolding, udnytter vi da muligheden for at bringe erhvervslivet endnu tættere sammen. Det er kontakter som disse, der senere kan skabe vækst, flere jobs og penge i kassen”, fortæller Tommy Langhoff, adm. Direktør i Business Kolding og baggrunden for at koble landkamp og business sammen.

Når de gode relationer på tværs er grænsen er udviklet, skal virksomhederne se Tyskland, der skal op imod de forsvarende verdensmestre fra Brasilien.

Flot pris til Koldingvirksomhed

Beckhoff Automation ApS har netop vundet prisen German Company of the Year 2019. Samtidig har de taget første spadestik til et nyt domicil på 1500 m2, der bliver teknologisk velforsynet med deres egne produkter – og dermed kommer til at fungere som et levende showroom for kunderne.

Et liv med salg, marketing og kommunikation

Når man sidder og snakker med Thomas Hjortshøj, beboer i Pakhuset, får man hurtigt det indtryk, at dét man ikke kan – det kan man lære. I hvert fald har han prøvet rigtig meget – og de seneste 20 år som selvstændig.