Dansk Tysk samarbejde under VM

Virksomhederne i Kolding bruger håndbold VM for kvinder til at styrke samarbejdet med Tyskland, der netop spiller sine VM kampe i Kolding.

Sydbank, Dansk-Tysk Handelskammer og Business Kolding har fokus på Tyskland op til kampene i aften. Der er har været overvældende interesse, og flere end 80 repræsentanter fra erhvervslivet i Kolding Kommune og medlemmer af Dansk-Tysk Handelskammer deltager i fælles erhvervsmøde.

Her får de en update om den tyske økonomi fra Reiner Perau, adm. Direktør i Dansk-Tysk Handelskammer, status på det tyske marked set fra Sydbank og konkrete erfaringer fra en virksomhed med eksportsucces.

”Tyskland er et vigtigt marked for vores virksomheder. Så når tyskerne spiller på ”hjemmebane” i Kolding, udnytter vi da muligheden for at bringe erhvervslivet endnu tættere sammen. Det er kontakter som disse, der senere kan skabe vækst, flere jobs og penge i kassen”, fortæller Tommy Langhoff, adm. Direktør i Business Kolding og baggrunden for at koble landkamp og business sammen.

Når de gode relationer på tværs er grænsen er udviklet, skal virksomhederne se Tyskland, der skal op imod de forsvarende verdensmestre fra Brasilien.

NEXTTECH har ansat visionær direktør

Det bliver koldingenseren, Hanne Thøgersen, der skal stå i spidsen for at bringe produktionsvirksomheder i front med at integrere additive manufacturing (AM) - ofte også kaldet 3D print. Hun kommer fra en stilling som leder af Indkøb og Category Management hos Orkla Foods, og tiltræder 1. august.

Design er for alle

Hver måned året ud skriver direktør for Business Kolding klumme i Ugeavisen.