Customerwise fusionerer med svenske Vaimo

Den danske virksomhed med speciale i avancerede webshops, Customerwise, bliver fuldt integreret i den svenske e-handelsgigant Vaimo, der opererer i store dele af verden.

Henrik Feld-Jakobsen kickstartede Customerwise i 2010, og har på få år skabt flot vækst og ikke mindst 18 nye arbejdspladser.

Fremgangen har tiltrukket international opmærksomhed fra Vaimo, der er en af verdens førende udviklere af e-handelsløsninger. Den svenske virksomhed har netop integreret det koldingensiske bureau i organisationen og vokser dermed til mere end 230 medarbejdere – heraf 22 i Danmark.

Henrik Feld-Jakobsen fortsætter som dansk landechef i Vaimo.

Vi har brug for iværksættere

Det er først og fremmest i de nye virksomheder, at de nye job opstår. Netop derfor er iværksætteri helt centralt for samfundsøkonomien, og netop derfor er der behov for at understøtte det i Kolding kommune.

Eltang skole arbejder med fremtidens udfordringer

På Eltang Skole arbejder eleverne i 4.-6. klasse på tværs i faget BID, som står for Bæredygtighed, Innovation og Design. De arbejder med forskellige temaer inden for bæredygtighed, og har tidligere bygget et halmhus på skolens udendørsareal i forbindelse med temaet ”bæredygtig arkitektur”. Nu stå de klar med endnu et stort projekt.