Bliv dommer for unge iværksættere

I uge 47, Global Entrepreneurship Week, ligger fokus på fremtidens iværksættere, dvs. på elever, studerende og unge iværksættere.

Netop nu leder iværksættereventen, Danish Entrepreneurship Award, efter dommere til konkurrencen, der bliver afholdt i Fredericia den 19. november. Samtidig skal du være klar over, at Danish Entrepreneurship Award er for elever og studerende, og du skal have forståelse for den særlige læringsmulighed, som dagen er for de unge.

Læs mere og tilmeld dig Global Entrepreneurship Week

Mangler du arbejdskraft?

Rigtig mange unge vælger et eller flere sabbatår efter endt ungdomsuddannelse. Ikke bare for at slappe af eller tjene penge og komme ud i verden, men også for at opgradere deres kompetencer inden de skal læse videre.

Ledon lever af at lege

En af de virksomheder, der i høj grad arbejder med brugerdreven innovation, er legepladsproducenten LEDON A/S. De inddrager børn og pædagoger i vuggestuen, de spørger skoleklasser, og så har de et stort samarbejde med SDU og Designskolen omkring udvikling af produkter.