Bliv dommer for unge iværksættere

I uge 47, Global Entrepreneurship Week, ligger fokus på fremtidens iværksættere, dvs. på elever, studerende og unge iværksættere.

Netop nu leder iværksættereventen, Danish Entrepreneurship Award, efter dommere til konkurrencen, der bliver afholdt i Fredericia den 19. november. Samtidig skal du være klar over, at Danish Entrepreneurship Award er for elever og studerende, og du skal have forståelse for den særlige læringsmulighed, som dagen er for de unge.

Læs mere og tilmeld dig Global Entrepreneurship Week

Seneste nyheder

Lean-værktøjer kan anvendes i alle brancher lige fra produktion til administration, for det gælder om at kigge efter forskellige typer af spild i hverdagen. Et IBA-hold i Lean-ledelse brugte egne virksomheder som case i undervisningen, og de fandt tilsammen mulige besparelser for 7,6 millioner kroner.

Et socialøkonomisk partnerskab er et lokalt virksomhedssamarbejde. Du kan blive meget klogere på, om det er noget for dig ved et arrangement d. 7. juni - eller du kan tage fat i Jakob Thoftdall Westphall hos Business Kolding for at få en snak om mulighederne.

Efter en stor nedgang i turistovernatninger under coronaepidemien, er tallene igen på vej i vejret, når det gælder overnatninger i Kolding kommune.