AutomationsBoost - nyt innovationsprogram

Test ny teknologi på din virksomhed. Det nye program AutomationsBoost skal både hjælpe de virksomheder, der producerer automatiseringsløsninger som fx EasyRobotics i Sønderborg og CorePath Robotics i Odense, og få flere små og mellemstore virksomheder til at investere i fremtidens løsninger.

Bag programmet står Væksthus Syddanmark sammen med bl.a. Innovationsnetværket RoboCluster og Syddansk Vækstforum. De første fire innovationsprojekter er udvalgt. AutomationsBoost er også for virksomheder, der vil lægge "krop" til at teste automatiseringsløsninger.

Læs mere omkring programmet

Seneste nyheder

Lean-værktøjer kan anvendes i alle brancher lige fra produktion til administration, for det gælder om at kigge efter forskellige typer af spild i hverdagen. Et IBA-hold i Lean-ledelse brugte egne virksomheder som case i undervisningen, og de fandt tilsammen mulige besparelser for 7,6 millioner kroner.

Et socialøkonomisk partnerskab er et lokalt virksomhedssamarbejde. Du kan blive meget klogere på, om det er noget for dig ved et arrangement d. 7. juni - eller du kan tage fat i Jakob Thoftdall Westphall hos Business Kolding for at få en snak om mulighederne.

Efter en stor nedgang i turistovernatninger under coronaepidemien, er tallene igen på vej i vejret, når det gælder overnatninger i Kolding kommune.