Aller Aqua Group åbner sin 3. produktionslinje i Egypten

Kun 2 år efter åbningen af en helt ny fiskefoderfabrik, har Aller Aqua Group d. 3. maj officielt indviet endnu en produktionslinje i Egypten.

”Vores datterselskab, Aller Aqua Egypt, har siden opstarten oplevet massiv vækst i salg af vores miljøvenlige fiskefoder på det egyptiske marked. Derfor besluttede vi allerede sidste år at iværksætte opførelsen af endnu en produktionslinje, som vi altså nu er klar til at tage i brug”, forklarer formanden for Aller Aqua Egypt, Henrik Halken. ”Vi etablerede os i landet i 2011 og har lige siden haft travlt med at opbygge en slagkraftig organisation, samt moderne produktionsfaciliteter. ”

Så sent som i sidste måned vandt firmaet, for 2. gang, prisen for bedste produkt til akvakultur i Mellemøsten på en udstilling i Dubai. Denne pris er med til at øge interessen for Aller Aquas produkter i blandt andet Emiraterne, hvortil vi netop har startet eksport. Det er dog ikke uden udfordringer, at drive forretning i Egypten, der er under store politiske og økonomiske forandringer. Således oplevede vi i 2016, at landet fra den ene dag til den anden devaluerede sin valuta, med ca. 60%. Og i 2011 var landet igennem en revolution i forbindelse med det ”arabiske forår”.
Det har dog ikke afskrækket os fra at udvide vores aktiviteter på det afrikanske kontinent, og således investerer vi i år ca. 10 mio. USD i opførelsen af en ny fabrik i Zambia, som vi åbner til efteråret.

Akvakultur er verdens hurtigst voksende fødevaresektor – og især Afrika med sin hastigt voksende befolkning får brug for gode og sunde fødevarer i de kommende år.

Seneste nyheder

I efteråret serverede Business Kolding marketingkonceptet Marketing á la Carte, en række arrangementer, hvor deltagerne kunne blive meget klogere på forskellige marketingdiscipliner. Nu er det nye menukort klar.

Undersøgelser viser, at danske små og mellemstore virksomheder generelt ser et forretningsmæssigt potentiale i brugen af Additive Manufacturing (AM), herunder 3D print, men er udfordret af manglen på kvalificerede medarbejdere.

I denne uge er det Sannie Poulsen, du kan lære bedre at kende. Sannie står for “alt det sjove”, hun er nemlig event- og marketingmedarbejder.