Aller Aqua Group åbner sin 3. produktionslinje i Egypten

Kun 2 år efter åbningen af en helt ny fiskefoderfabrik, har Aller Aqua Group d. 3. maj officielt indviet endnu en produktionslinje i Egypten.

”Vores datterselskab, Aller Aqua Egypt, har siden opstarten oplevet massiv vækst i salg af vores miljøvenlige fiskefoder på det egyptiske marked. Derfor besluttede vi allerede sidste år at iværksætte opførelsen af endnu en produktionslinje, som vi altså nu er klar til at tage i brug”, forklarer formanden for Aller Aqua Egypt, Henrik Halken. ”Vi etablerede os i landet i 2011 og har lige siden haft travlt med at opbygge en slagkraftig organisation, samt moderne produktionsfaciliteter. ”

Så sent som i sidste måned vandt firmaet, for 2. gang, prisen for bedste produkt til akvakultur i Mellemøsten på en udstilling i Dubai. Denne pris er med til at øge interessen for Aller Aquas produkter i blandt andet Emiraterne, hvortil vi netop har startet eksport. Det er dog ikke uden udfordringer, at drive forretning i Egypten, der er under store politiske og økonomiske forandringer. Således oplevede vi i 2016, at landet fra den ene dag til den anden devaluerede sin valuta, med ca. 60%. Og i 2011 var landet igennem en revolution i forbindelse med det ”arabiske forår”.
Det har dog ikke afskrækket os fra at udvide vores aktiviteter på det afrikanske kontinent, og således investerer vi i år ca. 10 mio. USD i opførelsen af en ny fabrik i Zambia, som vi åbner til efteråret.

Akvakultur er verdens hurtigst voksende fødevaresektor – og især Afrika med sin hastigt voksende befolkning får brug for gode og sunde fødevarer i de kommende år.

Seneste nyheder

Vi glæder os alle til at komme tilbage til virkeligheden – tilbage til kontoret. Men virkeligheden efter corona bliver ikke, hvad den har været – og det samme gælder vores måde at arbejde på. Vær med når virksomheden HowWeWork giver deres bud på, hvordan virksomheden tilpasser sig den nye virkelighed.

Kolding Kommune og Business Kolding går nu nye veje for at holde erhvervslivet informeret. Et nyt magasin bliver i disse dage omdelt for at give fakta og fællesskab.