Aller Aqua bygger ny fabrik

Aller Aqua Group med hovedsæde i Christiansfeld har netop igangsat byggeriet af en ny fabrik i Siavonga i Sydafrika.

Fabrikken, der skal stå klar til september, får en produktionskapacitet på 50.000 tons fiskefoder om året. Den vil være den mest teknisk avancerede fiskefoderfabrik i det sydlige Afrika.

Siden Aller Aqua Group begyndte produktionen af fiskefoder for mere end 50 år, har der været konstant vækst. Udover fabrikken i Danmark har firmaet bygget fabrikker i henholdsvis Polen i 2001, Tyskland i 2007, Egypten i 2015 og Kina i 2017.

Vi har brug for iværksættere

Det er først og fremmest i de nye virksomheder, at de nye job opstår. Netop derfor er iværksætteri helt centralt for samfundsøkonomien, og netop derfor er der behov for at understøtte det i Kolding kommune.

Eltang skole arbejder med fremtidens udfordringer

På Eltang Skole arbejder eleverne i 4.-6. klasse på tværs i faget BID, som står for Bæredygtighed, Innovation og Design. De arbejder med forskellige temaer inden for bæredygtighed, og har tidligere bygget et halmhus på skolens udendørsareal i forbindelse med temaet ”bæredygtig arkitektur”. Nu stå de klar med endnu et stort projekt.