Aller Aqua bygger ny fabrik

Aller Aqua Group med hovedsæde i Christiansfeld har netop igangsat byggeriet af en ny fabrik i Siavonga i Sydafrika.

Fabrikken, der skal stå klar til september, får en produktionskapacitet på 50.000 tons fiskefoder om året. Den vil være den mest teknisk avancerede fiskefoderfabrik i det sydlige Afrika.

Siden Aller Aqua Group begyndte produktionen af fiskefoder for mere end 50 år, har der været konstant vækst. Udover fabrikken i Danmark har firmaet bygget fabrikker i henholdsvis Polen i 2001, Tyskland i 2007, Egypten i 2015 og Kina i 2017.

3D print i metal og farve

Endnu en 3D-printer har fundet sin vej til NEXTTECH, 3D printcentret der har til huse i kælderen på IBC i Kolding. I februar blev en metalprinter taget i brug, nu gælder det den banebrydende 3D farveprinter HP MJF 580.

Portræt af en indlægsholder

Cirkulær økonomi, bæredygtighed, social ansvarlighed og FNs verdensmål er noget der fylder mere og mere i vores hverdag og ikke mindst hos virksomhederne.

Tjek virksomhedernes velfærdsaftryk

I Danmark bidrager virksomhederne og deres medarbejdere med 550 mia. kr. om året til vores fælles velfærd gennem skatter og afgifter. Det er mere end halvdelen af alle de penge, det offentlige årligt bruger på at holde samfundet i gang. Dansk Industri har lavet en undersøgelse, der viser, hvor meget hver enkelt kommune bidrager med.