Bliv bedre til at forstå dine kunder, og opnå bedre salgsresultater, når IBA og Business Kolding tilbyder en oprustning inden for salg.

Du opnår forståelse for vigtigheden af den rette strategi, og du lærer at anvende konkrete værktøjer til at planlægge og prioritere din tid effektivt. Samtidig får du lært at tilpasse din egen adfærd efter forskellige kundetyper, så dine fremtidige møder bliver mere værdifulde for begge parter.

På forløbet arbejder du med konkrete cases fra din egen hverdag så du allerede fra dag 1 kan bringe resultater med tilbage til din arbejdsplads.


Du lærer om

  • Persontyper og adfærdsforståelse
  • Salgs- og kommunikationsstrategier
  • Tillidsskabende kommunikation
  • Online salg og social selling
  • Præsentations- og argumentationsteknikker
  • Planlægning, prioritering og stresshåndtering
  • Værdibaseret salg og after sale services.

Værdi for virksomheden

  • Du arbejder intensivt med virksomhedens kundeemner og vurderer potentialet i disse
  • Du styrker kundernes loyalitet over for virksomheden via tillidsskabende kommunikation
  • Du styrker din virksomheds kundetilfredshed igennem bedre håndtering af konfliktsituationer og reklamationer.

 

Uddannelsen afvikles hos IBA Kolding på følgende hele dage:

Dag 1

  • Viden om salg generelt og forskellige former for salg
  • Fokus på den stigende globalisering og digitalisering: Hvilken betydning har det fremtidens sælger og de nødvendige kompetencer
  • Viden om etiske og moralske forhold for sælgeren

Dag 2

  • Værktøjer til at se og vurdere salg fra kundens side. Hvad er et kundebehov, og hvilke forskellige slags findes? Hvordan afdækkes og udvikles de og hvordan bruger sælgeren denne viden til at optimere sit salg og skabe maximal værdi for kunden.

Dag 3

  • Redskaber til og viden om kundekommunikation: Hvor er faldgruberne og hvorfor er det vigtigt at tilpasse kommunikationen til forskellige kundetyper.

Dag 4

  • Læring om målsætnings-, målstyrings- og planlægningsværktøjer. Fx i forhold til kundemøder, prioritering af tiden mellem eksisterende og nye kunder.

Dag 5

  • Konkrete og praktiske værktøjer: Dialogen med kunden på kundemødet med udgangspunkt i salgshjulets faser - åbningsfasen, behovsafdækning, løsningspræsentation og indvendingshåndtering og afslutningsfasen.

Dag 6

  • Betragtninger og konkrete værktøjer: Online salg og social selling. Hvad betyder den digitale udvikling for fremtidens sælgeropgaver og kommunikation mellem kunder og leverandører? Hvordan kan internettet, de sociale medier og andre online platforme hjælpe sælgeren?


Økonomi

Pris pr. deltager ved minimum 10 deltagere kr. 7.900,-

Efter den 01.07.18.Efter den 01.07.18. kan deltagerne søge om dækning af hele deltagerbetalingen (Trepartsaftalen). Under forudsætning af at deltagerne ikke har afsluttet en uddannelse over faglært niveau.
Læs mere omkring refundering her

04. oktober 2018 08:00 -
08. februar 2019 16:00
IBA
Nytorv 2
6000 Kolding
7.900 kr
Jane Boysen Damgaard
JBDA@iba.dk
72118239
Sidste tilmelding er den 21. september
Uddannelsen afholdes følgende dage
  • Torsdag den 4. oktober
  • Mandag den 22. oktober
  • Torsdag den 15. november
  • Tirsdag den 4. december
  • Torsdag den 3. januar 2019
  • Onsdag den 23. januar 2019
  • Fredag 8. februar 2019 (eksamen)